Mentality nail polish

Jag har köpt på mig några lack från märket Mentality nail polish från Edgy polish.

Det jag gillar med dem är att de täcker så bra, formulan är dessutom utmärkt och lättapplicerad.

De ska funka bra att stämpla med också även om jag inte testat det själv.

De kostar dessutom bara 65 kr vilket ju är bra. Många fina färger. En del av lacken har matt finish men jag brukar alltid ha överlack men det blir jätte fint även så. Just de fyra jag har köpt är matta. De torkar dessutom ganska snabbt. Om man vill bära dem matta så är det noga att använda t ex ridgefiller under om man inte redan har väldigt jämna fina naglar. För alla skavanker framhävs annars (som med alla matta lack).

mentalitynagellack

Från vänster: Courage, Monsoon, Tempest, Stunning

mentalitynagellack2

Tyvärr ingen jätte bra bild…

Courage is a blackened red matte nail polish.
Jag upplever det mer bruntonat. En riktigt fin färg på höst/vinter halvåret. En favorit!

Monsoon is a dark red-grey matte nail polish with red accent flecks.
Det stämmer ganska bra, det är en grå ton med rött skimmer/flecks. Intressant färg!

Tempest is a deep reddened black matte nail polish with lots of red accent flecks.
Stämmer bra. Jag älskar denna typ av nyanser! Underbar, visste att jag var tvungen att ha den när jag såg den första gången!

Stunning is dark, bright red matte nail polish.
Jag tycker att detta är en mer rosatonad röd och inte såg ”bright”. Ganska annorlunda och fin.

Jag gillar skimret i dessa och det kommer fram väldigt bra med överlack (som jag har på bilden). Ett nytt favoritmärke helt klart!

Kommentera

