Duokroma nagellack

Har köpt lite nya duokroma nagellack! Gillar dem verkligen!

De flesta kommer från Llarowe men Sally Hansen lacket är köpt på Ebay.

duokromanagellack

Från vänster: Picture polish ”Believe”, Crowstoes ”Indian Summer”, Sally Hansen ”Nails prisms Burgundy orchid”, Dance Legend Chameleon Collection ”Celia”.

duokromanagellack2

Picture Polish – Believe

$12.50, 11 ml

Skiftar i grön-lila, en ganska unik och intressant nyans. Fint skimmer! Lätt applicerad och täcker med två lager. Lite tjock i konsistensen men ändå helt ok.

 

Crowstoes – Indian Summer

$13, 15 ml

Burgundy based purple, magenta to orange color shift. Den är faktiskt mer rosa-tonad än sådär lila som min bild visar men det beror nog helt på ljus. Täckte fint på två lager och jag gillade formulan, helt perfekt.

 

Sally Hansen Nail prisms – Burgundy Orchid

Dessa säljs inte längre men kan gå att få tag i på Ebay (tyvärr ofta ganska dyrt). Jag köpte mitt för $9.90 vilket är helt ok men frakten gick på desto mer….

Även detta skiftar i lila/magenta/rosa/orange. Har mer skimmer än Indian summer annars påminner de en del om varandra i färgerna. Det är lite tunt i konsistensen men ändå lätt att applicera. Behövs tre lager för att bli perfekt. På bilden har jag två tjocka lager.

 

Dance Legend Chameleon Collection – Celia

$8, 6.5 ml

Dark Blued Purple/Pink/Orange/Gold multi chrome

Jag lyckas inte alls få fram alla fina färger på mina bilder som jag tog. Det ser mest blå-lila ut men det skiftar i många härliga färger. Jag tyckte det var bra formula och lättapplicerat. Täcker bra med två lager.

Kommentera

