Contour och highlight med nya produkter

Jag har hittat några nya favoriter så nu sminkar jag mig oftare än förut med just lite mer contour och highlight. Inte varje dag kanske men oftare än förut!

Som contour har jag hittat en ny krämfavorit som egentligen är en foundation av märket Graftobian, den heter Hi-Def Creme foundation och är i nyansen Soft Wisp. Jag köpte min från Camera Ready Cosmetics.  Jag köpte den när den var nedsatt till $15.50 och burken kommer räcka en hel evighet (innehåller 14 g). Den är ganska krämig och mjuk i konsistensen, lite glansig.

Om jag jämför med min krämfoundation från Kett så är den mer torr i konsistensen. Graftobian smälter in fint i huden och det blir ett naturligt resultat. Därför gillar jag krämprodukter så mycket och de funkar bra även på min feta hud. Kom bara ihåg att alltid ha lite puder över och en bra primer under så håller det lätt en hel dag.

graftobian2

Jag applicerar min contour med en ögonskuggspensel från Make up Store (117). Vilken liten fluffig borste som helst funkar! Jag gillar den appliceringen just för att jag kan lägga min contour exakt där jag vill ha den. Sen använder jag min foundationborste för att buffa in den och få den att smälta in i huden och bli mer naturligt. Detta är ju en foundation och den är väldigt pigmenterad så jag brukar alltid applicera på handen först för att få bort den mesta färgen. Alltid lättare att applicera mer än att ta bort om det blir för mycket. Färgen är ju ganska mörk men den funkar ändå på mig när jag applicerar den lätt.

graftobian_becca

 

Till vänster: Graftobian Soft Wisp (den rätta grå-bruna tonen som passar perfekt som contour)

Till höger: Becca Shimmering skin perfector i Moonstone

Min nya highlighter kommer från Becca och heter Shimmering Skin perfector (pressed). Nyansen heter Moonstone och är en ljus lite guldfärgad highlighter.

Jag tycker den ser väldigt naturlig och fin ut på huden. Det blir lite skimrigt men inte för uppenbart eller onaturligt. Inga stora glitterpartiklar! Framhäver inte heller fina linjer eller stora porer vilket är ett stort plus! Det känns inte heller typiskt pudrigt/torrt på huden utan det smälter in nästan som en kräm. Väldigt intressant formula faktiskt. Det finns även andra nyanser men jag tror denna passar de flesta med lite ljusare hudtoner. De andra är mörkare och är säkert jätte fina på någon med mörkare hudton el solbränna.

becca_highlighter

Jag köpte min på Ebay för $31, men den finns även att köpa på t ex Space NK (jag har köpt min Becca primer därifrån). Där kostar pudret £30.

Båda är riktigt bra och jag rekommenderar dem verkligen!

2 svar till “Contour och highlight med nya produkter

  1. Daniella Boija 31 januari 2014 kl. 10:18 f m

    Hej! Hur lång tid tog det för dig att få dina saker från Camera Ready Cosmetics från då du beställde?🙂

Kommentera

