Wayne Goss foundation brush

waynegosbrushes

Jag har nu hunnit testa min Wayne Goss foundation brush lite grann så jag tänkte jag skulle ge en liten recension. Det är alltså borste nr 01 (den med vita hår).

Den var något mindre än jag nog hade tänkt mig (ca 2 cm i diameter) men det har sina fördelar. Det blir mer precision, däremot tar det lite längre tid när man vill applicera något på ett större område (som t ex foundation i hela ansiktet). Däremot kommer man åt bra vid näsan osv.

Den är ganska kompakt i håren men mjuk och skön på huden. Den är snedställd och har lite olika längd på stråna. Det är en kombination av äkta och syntetiskt hår. Den ska vara extra bra för att dölja t ex porer. Jag kan inte direkt påstå att jag märkt någon jätte skillnad om jag jämför med min vanliga favorit borste från Shu Uemura (nr 18). Jag tycker den här borsten passar bra till t ex foundation, krämrouge eller andra krämprodukter (bronzer, highlight).

Det är bra kvalitet på borsten, den fäller inte hår och den känns rejäl och bra i skaftet. Den höll sig även fin efter tvätt även om den blev något missfärgad (vilket jag upplever att vita hår alltid blir mer eller mindre).

Jag har bara testat den med krämfoundation eftersom det är det jag använder nuförtiden. Men den är jätte bra till det. Inte så att jag känner att jag bara måste använda denna borste för resten av mitt liv men den gör ett bra jobb. Den är likvärdig min Shu Uemura nr 18 eller min andra borste som är liknande från Cover FX. Alla dessa tre har vita hår av nån anledning.🙂 Jag varierar mellan dessa och jag tycker de är ganska lika, kanske att Shu Uemura ändå ligger på topp om jag måste välja nån. Jag älskar den så mycket så jag har två!

Kostar ca £30 och jag beställde min från Love-makeup.

Kommentera

