Kicks Lemon Curd Hand Cream

Med min senaste beställning från Kicks fick jag med ett ovanligt stort prov på Kicks egna handkräm i doften Lemon Curd. Jag har tidigare provat Vanilla & coconut och denna är ju ganska lika men med en annan doft. Gillar faktiskt denna bättre, lite fräschare och inte fullt lika söt.

En fullstor tub innehåller 75 ml och kostar 49 kr. Den jag fick med i paketet var 50 ml.

Generate.ashx

 

Så här står det om produkten:

En fuktighetsgivande och mjukgörande handcreme med sheasmör och vegetabiliska oljor. Absorberas fort av huden utan att kännas kladdig. Skyddar huden mot yttre påfrestningar såsom vatten och kyla. Lemon Curd Body Lotion doftar mjuk och cremig citron som för tankarna till en oemotståndlig sötsak.

Jag tycker inte riktigt att den går in jätte snabbt i huden utan den lämnar liksom en hinna på huden. Man får vara noga så man inte tar för mycket kräm på händerna. Jag upplever detta med många handkrämer. Annars är jag mycket nöjd med den, den återfuktar om man har lagom torra händer och den doftar jätte gott. Har man däremot väldigt torra händer (vilket jag har på vintern) så räcker inte riktigt denna hela vägen. Min favorit för torra händer är den med Shea från L’occitane. Den går in i huden förvånansvärt snabbt och ger massvis med fukt.

Kommentera

