Stila ögonskuggor

Jag har tidigare skrivit om mina Stila ögonskuggor och jag älskar dem! De är verkligen prisvärda och toppen på alla sätt och vis.

Så jag ville utöka min lilla samling något så nu har jag beställt två färger till. Denna gång blev det Mahogany och Pigalle. Man kan köpa dem som refill om man vill det och ha dem i egen palett. Det är så jag gjort tidigare. Skuggorna är ganska stora så i en liten Z-palette får det bara plats fyra st skuggor.

Jag beställde från Beauty Bay denna gången, tidigare har jag köpt från Ebay.

Dessa har jag sen tidigare:

stilaeyeshadows002

Mahagony tror jag är en brun ton men det har varit svårt att hitta bra swatches på den så det är lite av en chansning att köpa den🙂 Det var rea så den kostade bara 100 kr. Jag tror det är en mer varm brun ton än Nanda Devi. På vissa bilder ser den lite lila-brun ut. Hur som helst så hoppas jag och tror den är fin!

stilamahogany

Sen har vi Pigalle som är lite mer åt röda hållet, burgundy? Eller jag vet inte hur man ska beskriva den faktiskt. Vinröd? Den ser riktigt snygg ut i alla fall! Kostade 124 kr så det är helt överkomligt även utan rea! Har velat ha något i den här färgen länge men inte riktigt kunnat bestämma mig för vad jag vill ha.

stilapigalle

Det finns ytterligare en färg som jag skulle vilja ha och det är en mörklila Poise. Det får väl bli mitt nästa köp….

Kommentera

