Superbra primer för fet hud!

Skrev nyligen om en primer som jag skulle testa och det har jag gjort nu under några dagar med varierande väder osv.

Märket är Nurturing Force och primern heter Blot Out Offensive shine + oil control cream. Detta är en HD-primer som ger huden en matt finish. Denna primer ska funka ihop med alla typer av foundations (kräm, flytande, mineral, puder) och den funkar även bra ihop med foundations som är silikonbaserade, vattenbaserade m.m. Den kontrollerar oljan i huden och ska göra att make up sitter i 14 timmar. Den passar alla hudtyper och alla hudfärger.

NURTURING FORCE BLOT OUT SM

Krämen i sig är väldigt annorlunda från vanliga primers jag testat. Den känns mer som en vanlig hudkräm och den är lätt att applicera och går snabbt in i huden. Huden blir matt men inte för matt. Foundation är lätt att applicera ovanpå vilket annars brukar kunna vara ett problem när huden blir sådär super matt. Jag älskar den! Den ger helt perfekt yta till huden. Sådär lagom matt! Den innehåller inte silikon så jag kan tänka mig att den fungerar även om man har känslig hud som lätt får t ex finnar av andra primers. Den innehåller inte heller parabener, parfym eller någon färg. Den innehåller även vissa ämnen som är bra för huden och som ger lite anti-age effekt. Den är inte alls klistrig på huden utan känns precis som en vanlig hudkräm. Jag tycker även den har något porminskande effekt vilket jag tycker är toppen! Den är inte heller testad på djur vilket är ett stort plus.

Denna lilla burk (ja den är liten) är en ny favorit i sminkväskan! Den innehåller ca 14 gram produkt och kostar $25 / £21.50. Jag köpte min från Camera Ready Cosmetics.

Denna gör att min Kett foundation faktiskt håller sig riktigt fin under många timmar. Jag brukar annars snabbt bli blank och fet i huden eftersom det är en krämfoundation. Så jag älskar vad denna primer gör och den funkar jätte bra ihop med Kett. En perfekt kombination! Nackdelen är väl att det är en liten burk (jag föredrar annars pumpflaska eller tub som jag tycker är mer hygieniskt) sen är det trist att den inte finns att köpa i Sverige. Det är alltid en nackdel eftersom man måste planera sina köp lite mer. En fördel är ju då att det är en liten plastburk som inte väger nästan nånting. Den är lätt att ta med sig.

Kommentera

