Ny foundation! Make up Atelier Paris HD Airbrush foundation

Ja jag kan ju inte låta bli att prova nya även fast jag har en som jag är jätte nöjd med!

Den jag ska prova denna gång är Make up Atelier Paris HD Airbrush foundation.

Den ska tydligen vara osynlig på huden och det gör mig nyfiken! Klart att man vill se naturlig ut men ändå få täckning i ansiktet. Så det ska bli roligt att prova.

Jag såg denna video:

Nyansmässigt hade jag ingen aning om vad jag skulle välja men jag hittade den tyska sidan och där fanns det lite bättre info.

Jag valde B-tonen eftersom den har rosa underton:  AIR 1B Natural Beige Honey blev det.

Det finns ju massor av nyanser så jag tror nog de flesta kan hitta en nyans som passar.

Priset är 25 EUR för 30 ml.

Jag skulle tro att denna påminner om Kett Hydro foundation som jag testat tidigare. Den är ganska vattnig i konsistensen men ser jätte fin ut på huden. Kett Hydro täcker inte jätte bra så den är bäst för någon med ganska lite att dölja. Med denna ska man kunna få full täckning om man vill och det jag hoppas är att den täcker det jag behöver (dvs mina pigementeringar, gamla akneärr m.m.).

UPDATE!

Nyansen AIR1B är väldigt ljus och ganska gul i tonen och inte så rosa/beige som jag hade hoppats. Jag har beställt fler prover och skrivit om dem med swatches i ett separat inlägg. Den nyans som passar mig bäst är nog AIR2B men den är något för gul i tonen. Annars är den kanon eftersom den har hög täckning och jätte fin finish på huden. Ser naturlig ut och känns väldigt lätt. Den täcker mer än Kett Hydro foundation även om de påminner lite om varann. Båda är ju airbrush foundations.

Jag använde Real Techniques stippling brush. Jag tror inte man ska använda svamp till denna då den är väldigt vattnig och rinnig i konsistensen.

Nu har jag bara ett litet prov i nyansen AIR2B men jag ska försöka testa den lite mer för att kunna uttala mig om hållbarhet etc. Jag har ju AIR1B i stor flaska men den kan jag inte använda eftersom jag då ser ut som ett spöke el. lik😉

5 svar till “Ny foundation! Make up Atelier Paris HD Airbrush foundation

  1. Annis Pannis 2 november 2013 kl. 6:37 e m

    Hej, gud vilken trevlig blog du har! Tänkte fråga från vilken sida du köpte denna foundation från? Någon av Makeup Atelier Paris hemsidor eller från något annat ställe? Har länge funderat på att införskaffa denna foundation, men har inte riktigt vågat då Makeup Atelier Paris hemsidor inte är så bra på att visa frakt till Sverige o dyl…

    • lulillan 17 november 2013 kl. 11:47 f m

      Tack snälla! Jag köpte den från Make up Ateliers hemsida i Tyskland. De har mer nyanser att välja på än den Engelska sidan. Det gick snabbt och smidigt. Leverans inom ett par dagar, frakten var överkomlig. Det blev totalt 33 EUR för foundation inkl. frakt.

  2. Ann-Sofie Johansson 18 november 2013 kl. 8:09 e m

    Hej! Kul att jag hittat din blogg:-)
    Måste bara höra vad du tycker om Swatches of Make up Atelier Paris HD Airbrush foundation om du hunnit använda den ännu.
    Är så sugen på att beställa den men vet inte riktigt vilken nyans jag ska välja.
    Blev du nöjd med din nyans?

    • lulillan 22 november 2013 kl. 4:43 e m

      Nej tyvärr har jag inte hittat någon nyans som funkar för mig. De är lite för gula i tonen, jag behöver en mer kall rosa/beige ton. Jag har en som kanske kan funka men jag har inte hunnit testa den så mycket att jag kan uttala mig om saken. Har endast ett jätte litet prov på den så den räcker inte så jätte länge. Mer att uppfatta nyans, täckning och lite känslan på huden.

    • lulillan 22 november 2013 kl. 4:45 e m

      Den jag har AIR 1B Natural Beige Honey , är väldigt ljus! Visst är jag blek och har oftast den ljusaste nyansen men det är AIR2B som är den som passar mig bäst (om någon).

Kommentera

