Deborah nagellack Carpe diem

Tyvärr är ljuset så kasst ute just nu men jag lovar – jag har hittat en fint litet lack från Deborah.

deborahcarpediem

Mitt första från märket men det var bra! Ganska bred pensel och liten flaska men formulan var bra och täckte fint i två lager. Det är ett minilack så det innehåller bara 4,5 ml för 39 kr. Jag köpte mitt på Eleven.

Första lagret blir mer grönt, andra blir det mer lila men ändå skiftar åt grönt. Älskar duokroma lack men de är svåra att fånga på bild. Superfin nyans!

Bilder kan ni hitta här.

Ska försöka ta egna bilder också när ljuset är bättre.

Jag blir även lite nyfiken på Nubar Peacock feather som kanske kan vara lite likt? Jag har ju Essence Style me holo men den är mer tealfärgad, Deborah lacket är mer lila/blå i tonen.

Kommentera

