Ny primer ska testas!

Ja denna gång ska jag testa en primer att ha under ögonen! Jag tänker mig att det ska göra huden där lite mer slät och att inte concealer ska fastna i fina linjer lika enkelt. Vi får väl se hur det fungerar!

Smashbox Photo finish hydrating under eye primer

Långt namn har den i alla fall😉

Den ska ge huden fukt, minska mörka ringar under ögonen, puffighet, fina linjer och rynkor, bättre textur, jämnare hudton och lugnande för huden.

Den går att använda ensam för att ljusa upp huden under ögonen, eller så använder man den under concealer för att få ett finare resultat. Jämfört med en vanlig ögonkräm så gör den att concealern inte ska sätta sig i linjerna. Den innehåller visst också lite bra grejer som är bra för ögonen (bl a koffein).

Man ska även kunna skippa ögonkrämen och bara köra på denna eftersom den ger så pass mycket fukt till huden. Det återstår att se säger jag då. Jag blir ofta ganska torr under ögonen och det gör att mina fina linjer/rynkor framhävs mer än jag skulle vilja när jag har concealer. Jag har alltid lite puder ovanpå för att den inte ska fastna i linjerna men det gör ju också ett torrare intryck.

Den ska även med tiden ge mindre fina linjer, rynkor, mörka ringar, puffighet…

Någon som testat? Funkar det? Jag är villig att ge den en chans, det låter så bra😀 När man blir äldre så får man lite andra krav på en concealer, ögonkräm osv. eftersom man gärna vill jobba mot rynkorna så mycket som det går. Jag har inte alls överdrivet mycket rynkor men just vid ögonen har jag en del. Det gör ju att man ser trött ut och även äldre än man är.

Kommentera

