Två nya Kett foundations!

Ja två nya nyanser är det ju, som jag har beställt. Jag har redan N1, N3, R1, R3 och R5 men nu ska även O1 och O11 få komma hem till min samling🙂

kettcream3

Dessa tänkte jag testa för lite shading och highlight. Jag tror det kommer bli jätte fint eftersom det då är precis samma finish och hållbarhet som foundation i övriga ansiktet.

Titta här!

kettcremefoundationR1R3R5

Ska visa dem också sen när jag får hem dem. Jag tror O1 är ljusare än N1 men jag vet inte säkert.

Jag använder normalt R1, men i somras använde jag även R3. Blir jag riktigt solbränd eller använder mycket brun utan sol kan jag nog använda R5 också. Bilderna är tagna i lite olika ljus men den övre är lite mer rättvis tycker jag. Nedre bilden är något för ljus. N3 är väldigt gul och använder man BUS vill man kanske inte framhäva det gula i första hand utan ha något med lite mer rött pigment i. Därför är R5 bättre även om den är mycket mörkare. Fast det blir ju annat när man blandar in den mer i huden, riktigt så här tjockt lager har man ju inte i ansiktet.

Det är ganska stora hopp mellan nyanserna därför tror jag säkert att många får blanda för att hitta sin perfekta ton. Jag skulle nog behöva blanda i lite R3 men jag kommer undan med R1 och jag är lite lat så jag kör med det. Använder lite bronzer istället för att ge lite mer färg till ansiktet.

Jag älskar denna foundation och jag har faktiskt köpt mig en fullstor burk nu. Tidigare har jag kört med refills för att kunna ha många nyanser att mixa med. Eftersom jag använder R1 till 90% av tiden så köpte jag en stor sån burk. Det är ganska mycket mer produkt i en sån än i en refill, så det blir ju mer prisvärt. En refill kostar £11.99 (3 gram) och en stor burk kostar £22.99, tror den innehåller 15 g så det är ju fem gånger mer!

Jag kan använda denna även som concealer om den kniper så den är verkligen perfekt på resa om man vill packa lätt! Den kan inte gå sönder, den kladdar inte utan den är bara perfekt! alltid! Fördelen är att den sitter där den sitter, även om ögonen rinner alltså. Däremot får man applicera ytterst lite då det annars blir lite för tungt för den tunna huden under ögonen. Använder man denna foundation behövs ingen annan concealer för t ex finnar eller andra utslag/märken för den täcker allt. Den går att applicera lättare också om man inte behöver full täckning i hela ansiktet. Fördelen är att den sitter som berget men ser ändå väldigt naturlig ut på huden. Kan inte hylla denna produkt nog så mycket!

Kommentera

