Puder: Ben Nye Classic Translucent powder – Neutral Set

Puder ja, jag använder och föredrar löspuder framför något annat. Jag har använt Bare minerals mineral veil i hur många år som helst nu och jag tycker den är OK. Den ger snygg finish till huden, i alla fall på morgonen. Sen äts den ju upp av min feta hud och den har ju inte direkt någon jätte nedmattande effekt.

Jag har testat lite andra löspuder men inte riktigt fastnat för något annat. De känns antingen för tunga (dvs de känns på huden, det gör inte mineral veil) eller så får man som en vit hinna på huden vilket inte heller är så snyggt. Jag vill att det inte ska synas! Eller så får de min foundation att bli mörkare vilket inte heller är ok! För mig ska pudret inte ge någon färg utan bara matta ner huden och göra min foundation lite mer hållbar.

Jag har ju läst och hört mycket gott om Ben Nye’s puder. Det finns flera olika sorter och mest känt är kanske Banana pudret? Det är nog på tok för mörkt för mig så det jag tänkt testa är Classic Translucent Powder i Neutral Set (dvs helt transparent och utan färg). Detta puder ska vara extra bra vid fetare hudtyper eller om man t ex svettas mycket (ska vara bra för dansare osv.). Det är ju inte speciellt dyrt så jag tänkte ge det en chans!

Dessa puder finns i lite olika storlekar men jag valde en liten till att börja med för att se om jag gillar det. $5 bara och innehåller 30g.

2 svar till “Puder: Ben Nye Classic Translucent powder – Neutral Set

  1. Karen 22 januari 2015 kl. 12:35 e m

    Jag köpte Ben Nye från London. Hittade den på Screenface, PAM och TILT Makeup.

    http://tiltmakeup.com/

    http://www.screenface.co.uk/

    http://www.peciousaboutmakeup.com/

Kommentera

