Ny primer: Nurturing Force – Blot Out Offensive

Ja nu är jag igång igen och ska testa ännu en ny primer. Jag upplever den jag testat från Becca som väldigt bra och speciellt på sommaren när jag är superfet! Däremot tycker jag inte att den är optimal tillsammans med min Kett creme foundation. Den glider inte på lika fint som utan primer, utan det blir lätt fläckigt vid t ex hårfästet och huden blir liksom lite för matt och för torr. Det funkar säkert bättre med en vanlig flytande foundation som man kan dutta på. Inte en krämfoundation som man vill buffa in i huden.

Om denna primer då, den kan användas ensam eller som en HD primer under make up. Den ska funka både med mineral foundation, flytande foundation, puder, krämfoundation, airbrush osv. Den verkar alltså funka med allt! Vilket är super! Den kontrollerar oljan i huden och gör att foundation håller upp till 14 timmar. Ska även passa alla hudtyper, även om jag gissar att den bäst lämpar sig för blandhy eller fet hy då den är nedmattande. Är man normalt mer torr i huden kanske man vill ha något som ger mer fukt och lite ”glow”.

NURTURING FORCE BLOT OUT SM

Det är ingen gel eller en flytande primer utan som en fuktkräm som gör huden matt. Den innehåller inte silikon vilket är bra. Den innehåller inte heller parabener, parfym eller färgämnen. Är inte heller djurtestad. Den ska inte ge problem med kladdighet eller ojämn, fläckig makeup som andra liknande produkter. Denna ska masseras in i huden och täpper inte igen porer. Den kan även användas utan smink för att bara ge huden en snyggare finish (minimerar porer, gör en fet hud mer matt).

Jag har läst att denna ska funka bra ihop med just Kett foundation så därför ger jag den en chans! Jag har beställt min från Camera Ready cosmetics och priset var $25. Det ser ju inte ut att vara någon jätte praktisk eller bra förpackning (jag föredrar tub eller möjligen med pump), men vi får se! Jag återkommer med recension senare.

 

Ett svar till “Ny primer: Nurturing Force – Blot Out Offensive

  1. Ping:RCMA foundation – fortsättning | lulillan

Kommentera

