Recension: Becca Ever-matte priming perfector

Skrev ju tidigare om denna primer. Nu har jag hunnit testa den och här är några synpunkter från mig.

Jag har fet hud som lätt blir blank och glansig under dagen, jag har synliga porer och brukar vara lite känslig och lätt få finnar av primers.

Jag har tidigare använt t ex Too faced primed and poreless Pure och Benefit Porefessional.

Detta är en silikonfri primer och den är superbra! Huden blir helt matt och jämn. Man får se upp lite vid hårfästet så det inte blir en kant.

Det är kanske inte lika lätt att applicera foundation som på ”ren hud” men resultatet håller sig så fint och väldigt länge! Min hud blir inte alls lika blank och flottig framåt lunch som tidigare. Den är dessutom suverän på ögonlocken! Mycket bättre än andra primers måste jag säga.

Jag har bara använt denna ihop med min Kett Creme foundation så jag vet inte hur den beter sig med t ex mineralfoundation.

Jag älskar den och den är definitivt ett måste för mig och speciellt på sommarmånaderna när jag är mer fet i huden än på vintern. Eftersom den döljer porerna till viss del också så får man verkligen en snygg och jämn fin finish på huden. Jag har använt Bare minerals mineral veil ovanpå min foundation och den hjälper också till lite att dölja skavankerna.

becca primer

Kommentera

