MD Formulations Vit-A-Plus Illuminating serum

Skincity hade ”ta tre betala för två” på MD Formulations så jag köpte på mig ett par grejer. Dels en ny rengöring eftersom den hela tiden går åt. Sen köpte jag även nya Peel pads för jag gillar dem verkligen och jag har saknat dem i min rutin. Jag passade även på att köpa hem ett nytt serum som ska vara bra mot pigmentfläckar.

Jag har pigmentfläckar och de blir alltid lite värre på sommaren även fast jag använder solskydd och försöker undvika solen så mycket jag kan.

Jag har testat ett par andra serum tidigare:

1. Glycare Lotion (bra vid fet hud, akne, stora porer). Denna använder jag dagtid.
2. Vit-A-Plus Clearing Complex (bra vid fet, oren hud, finnar). Denna använder jag på natten när jag har problem med finnar (jag har det periodvis).
3. Vit-A-Plus Night Recovery (minimerar linjer och rynkor, ökar fasthet, minimerar porer, motverkar finnar/orenheter). Detta är den jag använder mest på natten, när min hud är ”normal”.
4. Continous Renewal Serum (exfolierar döda hudceller, ger lyster och ökar fuktnivån). Detta testade jag när jag hade problem med yttorr hud. Bra produkt! Peel padsen är liknande produkt för mig.

Detta jag ska testa nu är Vit-A-Plus Illuminating Serum. Det ska ge snabba och synliga resultat på pigmentfläckar, 60% bättre på 8 veckor. Den jobbar även mot rynkor.

Återkommer med resultatet/recension. Det som annars haft mycket bra effekt på mina pigmentfläckar tidigare är Exuviance! Tyvärr var dagkrämerna något för feta för mig på vår/sommar så jag upplevde att min hud efter ett tag inte gick så bra ihop med serien. Perfekt på vintern dock!

Min hud har mått väldigt bra i sommar och det är jag glad för. Endast några få finnar pga varmt väder, svettigt och solkrämer. Min hud är oftast bättre på sommaren. Ändå använder jag samma produkter året om. Det enda jag byter är dagkrämen då jag byter till en lite fetare på vintern eftersom jag blir för torr annars.

 

2 svar till “MD Formulations Vit-A-Plus Illuminating serum

  1. Sandra 15 augusti 2013 kl. 11:03 e m

    Hej!

    Ett tips för bra priser på MD Formulations. http://www.feelunique.co.uk Även gratis frakt.

    • lulillan 31 augusti 2013 kl. 9:09 f m

      Tack! Men jag beställer gärna från en svensk shop där jag är mer säker på att det är äkta varor jag får. Jag beställer gärna smink och annat från utländska shoppar men just hudvård är jag lite mer försiktig…. Skincity känns som en seriös shop och jag gillar den, har handlat därifrån sen de öppnade!🙂

Kommentera

