Z palette – part 1

Jag har köpt min första Z palette. Jag behövde ha något att förvara mina Kett foundations och blush i.

Jag valde den minsta storleken för jag ville se hur de är innan jag köper på mig fler. De är ju ändå ganska dyra kan jag tycka.

Jag köpte min på Ebay och fick då med metall-klistermärken att fästa under t ex foundation, ögonskugga eller vad man nu vill ha i sin palett.

z palette

Den lilla är en ganska lagom storlek, den är inte jätte stor alls. Jag får plats med fyra st Kett foundations eller så går det i 9 små ”vanliga” ögonskuggor.

Jag gillar att man ser vad det är i den, speciellt om man har flera likadana paletter. Perfekt sätt att förvara smink när man reser. Går ju lätt att blanda både foundations, blush och ögonskuggor i samma palett om man vill det. Det går dessutom att placera om dem hur man vill. Antingen köper man ögonskuggor i sk. refill eller så ”depottar” man dem (heter det så på svenska?!?!?!). Det finns massor av tutorials om det på Youtube för den som är intresserad och inte tidigare hört talas om det.

Vill man ha billiga ögonskuggor i sin palett så tipsar jag nog om Nyx. De har ögonskuggor i massor av olika färger och är väl för det mesta OK. De går att köpa en och en, eller i paletter. Annars är det väl populärt med t ex MAC ögonskuggor. De är ganska dyra…. Själv blev jag nyfiken på Stilas ögonskuggor. Tycker de ser fina ut! Även Makeup Geek har ju sina egna ögonskuggor som ser fina ut och säljs i refill lite billigare. Perfekt för den här typen av paletter.

Del 2 kommer när jag fått hem min Kett foundation i nyans R3. Då ska jag visa min palett hur den ser ut. Är sugen att köpa en till för att ha ögonskuggor i. Får se hur det blir!

Kanske blir det även en del 3 när jag tipsar om varianter till Z Palette.

Kommentera

