Solskydd: Priori Advanced AHA Daily Defense SPF 30

Just nu testar jag detta solskydd från Priori. Det är en lätt, icke-fet kräm som passar alla hudtyper.

Jag har skrivit det förr men jag upprepar det igen: Jag har fet hud som lätt får finnar av just solskydd. De känns ofta för feta på min hud och jag blir bara kladdig och det känns inte alls bra.

Jag tycker denna känns något tung och ungefär som vilket vanligt solskydd som helst när man ser till konsistensen och känslan vid applicering. Den luktar också väldigt mycket solskydd. Däremot har jag inte märkt att jag får några finnar eller andra utslag vilket är positivt. Jag har inte heller bränt mig i solen när jag använt detta. Jag kan inte säga något om andra saker som detta solskydd lovar (som att det motverkar fina linjer, rynkor och solskador).

Den återfuktar huden ja och kanske något lite för mycket för min feta hud. Jag föredrar solskydd som har en mer nedmattande effekt.

Tuben innehåller 75 ml och kostar ca 350-459 kr.

priori-advanced-aha-daily-defense-spf-30

Jag föredrar mitt solskydd från Peter Thomas Roth med SPF 50 om jag måste välja något (Sheer Liquid). Det är mest för att det har SPF 50 och det känns som det verkligen skyddar i alla lägen! Jag får inte heller finnar av det. Priset är något högre, ca 500 kr.

Jag har även testat ett från Cliniderm (finns på Apoteket) som verkligen mattar ner och det gillar jag. Men då har det bara SPF 25 vilket är i lägsta laget enligt mig, och jag har fått finnar av det vilket känns negativt. Annars har det skön känsla på huden just för att man blir helt matt och den torkar snabbt in och luktar just ingenting. Vet inte om just den sorten finns kvar men de har någon liknande nu som heter Cliniderm Sun Face Gel om någon vill testa nedmattande solskydd. Det kostar dessutom bara 155 kr.

 

2 svar till “Solskydd: Priori Advanced AHA Daily Defense SPF 30

  1. Mrsmodesty 2 juli 2013 kl. 5:20 e m

    Har du provat Vichys solskydd för ansiktet med nedmattande effekt (ska stå typ matte touch på den)? På mig fungerar den galet bra, det är nästan som en nedmattande primer.

Kommentera

