Essie – Infatuation

Detta är faktiskt ett Essie som jag inte hade sett innan men såg att det fanns på Beauty Bay en gång när jag skulle köpa något annat. Det såg ut som en färg jag brukar gilla så jag slog till och köpte det. Det är riktigt fint! En fin somrig färg. Det är en lite varmare rosa ton men ändå inte för mycket åt koralliga hållet. Den påminner om en del lack jag redan har men det är ändå inte någon exakt kopia av något.

Den beter sig ungefär som vilket Essie som helst. Något skirt på första lagret men täckte OK med två. Hade säkert blivit ännu bättre med tre men jag orkade inte riktigt.

essie_infatuation

Jag upplever den nog som lite mörkare och klarare i färgen än vad min bild här visar.

Bilden är tagen dag tre med detta lack så det sitter helt OK.

essie_infatuation2

Här känns färgen något mer rätt

Jag tänkte nog att det kanske skulle vara likt cute as a button eller något som jag redan har, men denna är verkligen mer rosa och inte lika korallig som t ex cute as a button. Jag gillar verkligen den här sortens rosa. Den är inte heller alls för knallig eller neon så den är lättare att bära vid alla tillfällen.

Perfekt vår/sommar färg! Jag dras mer till rosa lack den här årstiden än annars. Höst/vinter gillar jag mer röda toner. Fast rött funkar alltid om man frågar mig🙂

3 svar till “Essie – Infatuation

  1. Sminkan 16 juni 2013 kl. 6:49 e m

    det är en väldigt fin rosa och jag håller med, det är en färg som får ett uppswing på sommaren hos mig med.

  2. Aidas MakeUp 24 juni 2013 kl. 10:47 f m

    Perfekt form och längd på naglarna – j’adore! Himla fin rosa dessutom, riktigt somrig!

Kommentera

