China Glaze – Fifth avenue

Det här är en sån färg jag ofta fastnar för när jag ser det i flaskan, men sen när jag väl har det på naglarna så känns det kanske lite sådär. Jag vet inte om det är att tonen inte riktigt matchar så bra ihop med min hudton eller om det är bara jag som inte gillar färgen. Det känns ju lite ”smuts-rosa” på något vis.

Jag har dock en annan China Glaze som är i liknande färg som jag gillar bättre (Life is Rosy). Ska visa dem bredvid varandra någon dag.

Färgen är någon lite dammig rosa, mauve nyans. Lite ”gammelrosa” men ändå med lite lila i? Många kanske ser det lite som en ”mormor-färg” men jag tycker inte det. För mig är frostiga rosa lack mer ”mormor”😀

chinaglaze_fifthavenue1

Ursäkta suddig bild

Den har nog nåt litet skimmer i sig men det syns knappt alls på naglarna. Formulan är det inget fel på alls, ungefär som vanligt med China Glaze. Däremot gillar jag formulan på de nyare lacken från vårens kollektion bättre (som t ex Life is rosy och Passion for petals). De båda är mina absoluta favoriter och jag ska visa dem! Lovar!

 

Kommentera

