Kett Creme blush – Daiquiri

Kett Creme blush Daiquiri är en så fin nyans! Jag hade hoppats att den skulle vara lik min andra favorit från Stila och de är väldigt lika som syns här på bilden.

kettdaiquiri

Från vänster: Kett Creme blush i nyansen Daiquiri och till höger Stila convertible color i nyansen Lilium.

Formulan är perfekt, lika krämig och härlig som Kett Creme foundation. Den smälter in i huden och ser väldigt naturlig ut. Fördelen med denna är att den är vax-baserad och vattenresistent. Den sitter där den sitter och den passar utmärkt även på en fetare hudtyp. Nu upplever jag att Stila också funkar jätte bra för mig, men man märker att den är mer kletig i konsistensen jämfört med Kett. Dock upplever jag den ju inte så på kinderna.

Kett Blush i refill kostar $15 eller ca £12, precis som foundations. De räcker riktigt länge!

Jag köper mina Kett produkter från England, Love Make up. Oftast leverans på bara ett par dagar vilket är superbra! Har man inte lika bråttom funkar det ju även från Camerareadycosmetics.

Kommentera

