Rainbow Honey ”Be mine” och Catrice ”Miss piggy reloaded”

Jag gillar Catrice Miss piggy reloaded, färgen är fin och finishen är snygg (lite skimmer). Däremot är formulan lite sådär och penseln är riktigt tråkig. Därför blev jag lite glad när jag såg Rainbow Honey Be mine. Kan köpas hos Edgy Polish eller Norway nails. Jag tänkte att det kanske kunde vara lite likt.

bemine_misspiggyreloaded

De påminner såklart om varandra, Be mine är något mer rosa och Miss piggy lite mer korallig/aprikos i tonen. Till och med flaskorna är väldigt lika varandra. Däremot gillar jag inte riktigt lack med sån här stor klumpig kork. Tycker den är svårare att måla med. En smaksak dock.

bemine_misspiggyreloaded2

Här syns också att Be mine har mycket mer skimmer och glitter i sig.

bemine1

Be mine har skimmer i både guld och rosa.

misspiggyreloaded1

Miss piggy har också skimmer men det syns inte så mycket på nageln.

bemine_misspiggyreloaded3

Dålig bild tyvärr.

Jag gillar verkligen tonen på Miss piggy, den går väldigt bra ihop med min hudton. Jag gillar också att skimret inte är riktigt lika framträdande. Jag önskar bara att formulan och penseln vore bättre. Be mine är också ett fint lack men de är ju väldigt olika. Formulan på Be mine är jätte bra. Två lager täcker fint och det var inga problem alls med appliceringen.

Ett svar till “Rainbow Honey ”Be mine” och Catrice ”Miss piggy reloaded”

  1. Sminkan 4 juni 2013 kl. 5:18 e m

    Båda var fina men Catrice-lacket något mer i min smak.

Kommentera

