Ett par rosa lack

Rosa kan ju vara fräscht och fint till sommaren. För mig gäller det att hitta rätt ton så det inte skär sig med min hudton. Finns många rosa nyanser jag inte alls trivs i.

rosalack1

Från vänster: Loreal nr 213, Essie Mod Squad, Essie Lovie dovie, Kleancolor 82 Pink.

En sak är säker med rosa lack, de ser nästan alltid annorlunda ut på naglarna än i flaskan. Det kan både bli trevliga överraskningar och inte så trevliga😉

rosalack2

Samma ordning som ovan.

rosalack3

Lovie Dovie är en sån nyans som inte riktigt känns helt rätt för mig. De övriga funkar.

Annars brukar jag oftast falla för de mer varma rosa tonerna, mer åt koralliga hållet.

Kommentera

