Nyfiken på: Kett Cream Blush

Jag älskar Kett Fixx Creme foundation så självklart är jag nyfiken att testa även Kett Creme blush!

fixx_blush_palette_1200

Det finns en palett med alla sex nyanser men det känns lite ”too-much” för mig ($105). Det är några nyanser där som jag säkert aldrig heller skulle få användning för.

Däremot är det en av nyanserna som tilltalar mig lite extra och det är Daiquiri, ser ut att vara en varm rosa nyans.

En sån där färg som funkar på många hudtoner som gör att man ser frisk/pigg ut!

fixx_blush_rdaquari_300

 

Morocco ser också lite intressant ut, det ser ut att vara en något kall brun ton. Kanske funkar den för shading? Speciellt kanske för någon med lite mörkare hudton än mig. Detta är en sån färg som kan se smutsig ut på mig, men det kan funka om jag använt lite BUS.😉

fixx_blush_rmorocco_300

Det som är bra med Kett är att man kan köpa en tom palett och fylla den själv med det man vill. T ex fyra foundations och två blush. Då har man ju allt man behöver🙂 Även om hudtonen förändras över året, eller om man vill ha foundations till highlight eller shading.

Dessa refiller kostar $15 (både foundation och blush). Perfekt om man vill bygga sitt eget lilla kit!

Kommentera

