Favoritborste till krämprodukter

Tänkte nämna ett par av mina favorit borstar när det kommer till krämprodukter.

sigma F15

1. Sigma F15 – Duo Fibre Powder/Blush brush

Denna är ganska fluffig och har inte alltför korta hår. Den är perfekt till krämrouge och liknande produkter. Jag stipplar den på huden för en naturlig effekt.

Priset för denna borste är $20.

shu-uemura-natural-18-goat-brush

2. Shu uemura 18 Goat brush

Detta är en tätare borste med kortare hår. Den passar utmärkt till krämfoundation eller krämbronzer när man vill buffa in produkten i huden. Den funkar även till blush/rouge men man får vara försiktig så det inte blir för mycket färg på en gång.

Tyvärr är denna något dyr, den dyraste borsten jag äger… $42.

 

En liknande borste som jag är sugen på att köpa är en från Cover FX som är just för krämfoundation. Den är nog något större än Shu uemura men annars ungefär samma typ (dock syntetiskt hår) och priset är inte långt ifrån ($38). Jag skulle vilja ha en för att använda ihop med foundation och en för bronzer. Sen gillar jag att alltid ha en extra borste som ”back-up”.

Min vanliga favorit borste för flytande foundation är Sigma F84 Angled Kabuki. Den är inte riktigt lika tät som de andra utan ger en perfekt finish tycker jag. Men jag gillar alla i Sigmax sortimentet. De håller sig lika fina trots många tvättar och det gillar jag. Det är fördelen med syntetborstar. Jag tycker de av äkta hår lättare blir ”rufsiga” med tiden. Även om man tvättar som man ska så brukar mina bli lite slitna med tiden.

Kommentera

