Stila Convertible color – swatches

Jag älskar dessa krämrouge (som också går att ha på läpparna). De ser så naturliga ut på huden. Det känns lite som om jag gått över till ”aldrig-mer-puder-rouge” trots att jag har fet hy med stora porer. Dessa håller dessutom länge vilket är bra.

Tricket för mig är att göra såhär:

Steg 1 Primer, Steg 2 Flytande foundation, Steg 3 Löst puder (Mineral Veil från Bare minerals), Steg 4 Bare Minerals Ready Foundation (ytterst lite för att få lite extra täckning på mina kinder), Steg 5 Stila convertible color och sist lite Mineral Veil ovanpå krämrouget för att det ska hålla hela dagen lång. Vissa dagar kan jag även toppa med lite puder rouge om jag vill ha extra färg.

stila1
De små burkarna är så söta! Gillar att de har olika färg så man direkt ser vilken man ska ha.

Längst upp till vänster är Lillium som är min favorit. Använder den jämt! Bredvid den till höger är Rose och längst ner är Orchid.

stila2

De är härligt krämiga men jag tycker inte alls de känns feta eller tunga på huden. Jag har inte haft problem med att jag får finnar el. liknande av dem.

Jag applicerar dessa med en stippling brush – Sigma F55 Small duo-fibre brush. Sen duttar jag lite med min foundation borste ovanpå och runt kanterna för att det ska smälta in och se naturligt ut. Inget skimmer men ändå inte lika platt som ett matt puder rouge.

Jag tycker det blir fint med de som går åt rosa/röda hållet eftersom det ser mest naturligt ut (det är ju så det blir när man rodnar). Jag försöker undvika de som går för mycket åt orange eller brunt. På mig ser det bara smutsigt ut. Lillium (min favorit) är en varm rosa ton men som ändå inte är för mycket persiko/korall-tonad för att det ska bli orange. Den ser faktiskt mer rosa ut på kinderna än på handen upplever jag det som. Rose är mer röd men applicerad lätt så blir den rosa och jätte snygg! Orchid är hallon-röd. Dessa är väldigt pigmenterade så man får ju applicera dem försiktigt så det inte blir clown-varning!😉

Jag skulle däremot vilja ha en bronzer i samma format (kräm) för jag tror det skulle se väldigt naturligt och fint ut. Tips någon? Jag vet att Chanel har något men den ser så väldigt orange ut och det vill jag inte ha. Det ska vara brunt åt det röda hållet (så som man blir om man skulle bli solbrun naturligt).

Jag har köpt mina på Ebay och Beauty Bay. De finns även i mindre rese-förpackning vilket är jätte praktiskt (då är det dock ingen spegel i locket).

Kommentera

