Testat: Kett Fixx Cream Foundation

Jag har ju skrivit om denna foundation tidigare men här kommer lite bilder på huden.

Denna är helt fantastisk. Den finish man får på huden av denna foundation är heeeeelt AMAZING! Det är som om man hade haft världens bästa primer under som trollar bort alla skavanker och man behöver absolut ingen concealer under för denna foundation täcker allt.

Trots att det är en kräm så känns den inte tung eller kladdig/fet på huden. Den känns lätt och behaglig (nästan inte alls).

Den nyans jag har här är R1 och den passar mig bra. Det är den ljusaste i Ruby-serien (röd/rosa underton). De neutrala tonerna är väldigt gula i tonen.

kettn1n3r1_2
Här är en jämförelse av de nyanser jag har. R1 är inte alls speciellt jätte ljus, däremot skulle nog N1 få mig att se ut som ett spöke…. N3 är väldigt gul.

kettcream2

Detta är ingen riktigt bra bild eftersom det är för dåligt ljus, men den täcker så otroligt bra. Den får mina pigmentfläckar att försvinna utan att det känns tjockt eller kakigt på huden.

Här är en från sidan där man ser lite mer av kinden.

kettcream1

Dålig skärpa tyvärr men den är så snygg på huden! Smälter in!

Kett Fixx Cream foundation är en olje-fri, vattenfast foundation. Den är verkligen lätt på huden, den är vax-baserad, innehåller vitamin A, C och E.

Jag älskar den!

Tyvärr vet jag inte ännu hur den håller en hel dag, eller om jag får finnar av den eller om jag blir väldigt fet i huden efter bara ett par timmar. Jag återkommer med mer såna detaljer!

Jag var bara tvungen att visa hur fin den är på huden, även om mina bilder inte alls gör den rättvisa. Inte på långa vägar!

*******************

Nu har jag hårdtestat denna i sommarvärmen!

Den sitter verkligen kvar på huden en hel dag, dvs täckningen minskar inte utan den sitter kvar. Enda nackdelen som jag kan se är att jag blir blank av den. Den är säkert mer perfekt på någon med normal hud, men den funkar på alla hudtyper skulle jag säga.

Jag har testat den med lite olika primers men jag tycker inte att det blir varken bättre el. sämre än utan, så oftast använder jag den utan primer just nu.

Eftersom den är vax-baserad går den inte jätte bra ihop med primers som innehåller silikon. Jag har använt Skindinavia spray under och över och jag vet inte om det hjälpt något.

Den funkar jätte bra ihop med andra kräm-produkter, både min bronzer från Daniel Sandler och min krämrouge från Stila funkar fint.

Jag har endast provat med Bare minerals mineral veil ovanpå, jag skulle nog antagligen testa den med något puder med mer ”oil-control” egenskaper.

Jag gillar att huden får fin lyster, krämen liksom fyller ut lite så den framhäver inte fina linjer. Jag gillar denna otroligt mycket! Använder den dagligen just nu. (maj/juni 2013).

Det jag gillar är att även fast jag svettas eller blir varm/blank så sitter den ändå kvar. Den är inte som andra foundations som liksom smälter bort i värmen. Den färgar inte heller av sig och har man solglasögon på sig så blir det inte märken vid näsan som det kan bli av andra foundations.

Bäst med den är att den täcker bra, och att den sitter där den sitter. Nackdelen är att man blir blank. För mig blir det säkert ett mindre problem på vintern då jag har lite torrre hy.

Kommentera

