Glitter gradient

manikyr003

Här är en annan glitter gradient. Basen är vita Zoya Gaia som är helt fantastiskt. Det fina glittret syns inte alls på denna bilden. Glittret är China Glaze I’m not lion som är en mer naturlig guld (inte så gul i tonen utan mer neutral). Jag gillar det jätte mycket!

manikyr003_2

Här syns det att glittret faktiskt innehåller både guld och silver.

Jag gör alltid denna typ av manikyr med hjälp av en liten make-up svamp som jag klippt till i lagom små bitar så de bara täcker ca halva min nagel. Då kommer jag åt utan att kladda på huden.

Denna variant måste jag göra fler gånger. Den känns både fräsch och lite kul på samma gång, perfekt till lite festligare tillfällen. Går att ha ännu mer glitter och större glitter för att göra det ännu mer gnistrande. Denna är ju så den funkar även till vardags om man så vill.

Ett svar till “Glitter gradient

  1. Sminkan 15 maj 2013 kl. 6:47 e m

    Mycket snyggt!

Kommentera

