Testat: Dermalogica Skin perfect primer SPF30

Jag har med mina senaste beställningar från Skincity fått prov på denna så jag har kunnat använda den vid ca fyra tillfällen och kan ge några första synpunkter om produkten.

Detta är en primer som innehåller silikon som jämnar ut huden. Den har dessutom lite färg så den neutraliserar hudtonen något. Den har dessutom SPF 30 vilket är jätte bra! Perfekt när man inte vill ha så många produkter i ansiktet utan vill ha något som både skyddar och som gör att make up håller lite bättre. Denna produkt är dessutom en del i Dermalogicas AGE-Smart-system och motverkar rynkor och fina linjer.

• Pärlpuder och naturliga mineralpigment ger fin lyster.
• Peptider boostar kollagenproduktionen.
• Vitt te skyddar mot fria radikaler.
• Sojaproteiner verkar antioxidativt.
• Hyaluronsyra ger fukt på djupet och verkar utslätande.

Mina första kommentarer om denna är att den ger en något utslätande effekt på huden, den ger lite jämnare hudton då den är färgad och den gör att sminket håller något bättre. Det jag inte riktigt gillar är att den har ganska stark doft. Inte så den luktar illa men det är ändå något som stör mig lite grann. Den ger lite lyster och känns lite klistrig på huden (ungefär som vilket solskydd som helst).

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om denna. Jag gillar verkligen idén med att kombinera hudvård, primer och SPF. Själv föredrar jag nog ändå min vanliga primer från Too Faced (Primed and poreless Pure). Den gör att min hud håller sig matt längre och den döljer porer något bättre. Ändå ger Dermalogicas primer lite snyggt glow som jag ändå gillar. Kanske ska jag ge den en chans i sommar då den ändå har SPF30. Den känns ju inte alls lika kladdig och tung på huden som en vanlig solkräm gör. Jag har alltid svårt för solskydd just för att jag har fet hud och jag får lätt finnar och andra utslag av solskyddskrämer. Dock är jag noga med att alltid använda solskydd då jag använder hudvård med syror och jag har pigmentfläckar sen tidigare.

Jag gillar att den är färgad, ungefär som Benefit Porefessional. Det täcker en del av det röda i huden och jämnar ut det allra värsta. För vissa kanske detta till och med räcker en varm sommardag och ingen mer foundation behövs. Jag såg t ex Lisa Eldrige använde denna ovanpå BB-cream. Så det går att använda på lite olika sätt. Nu har jag inte kunnat hårdtesta denna fullt ut då jag bara haft prover att utgå ifrån men om jag slår till och köper en fullstor kommer en mer detaljerad recension.

Kommentera

