Norway nails – min första beställning

Jag har gjort min första beställning från den norska online shoppen Norway nails. Jag tycker det är kul när fler märken blir tillgängliga för oss här i Norden. Numer finns ju även en svensk online shop (Edgy polish) men mer om den en annan dag.

Jag lade min beställning 4 maj och fick mitt paket i fredags (fyra vardagar senare). Jag är van att köpa från utlandet (USA och England) och där är leveranstiden allt från ca 5 dagar till flera veckor. Det är helt klart en fördel att slippa vänta så länge!

norwaynails1

Detta är vad jag beställde denna gång.

Contrary polish (ett märke jag verkligen gillar och har flera lack från tidigare). Här i nyanserna Somebody loved och Firebrand.  De kostade 149 NOK.

Rainbow Honey – Be mine. Detta var en sån rosa nyans som jag alltid fastnar för så jag kunde inte låta bli. Har aldrig provat något från detta märke tidigare så det ska bli kul. Finns flera fina lack även med mer glitter. Detta var nedsatt till 96 NOK när jag köpte det.

Crows toes – Milquetoast. Detta har jag varit sugen på tidigare men det har alltid varit slut (Llarowe). Även detta 149 NOK.

OPI Avojuice fick jag som bonus vilket är uppskattat! Just denna (Sweet tea) doftar fräscht och gott. Jag gillar inte när det luktar för starkt eller för mycket men denna var lagom.

Paketet var packat väl och varje lack låg i bubbelplast och plastpåsar så det var ingen risk att något lack skulle gå sönder i transporten. Supersmidigt och jag kommer definitivt att beställa därifrån fler gånger. Nu säljer Norway Nails även Lynderella lack så det kan ju vara ett tips för någon som velat prova men som kanske inte haft möjlighet tidigare. De är ju dyra även genom Ebay numera.

Contrary polish kostar $11 via Llarowe och det funkar jätte bra att köpa även därifrån men då är som sagt leveranstiden ganska mycket längre. Och många gånger är lacken slutsålda på Llarowe vilket jag tycker är trist. Jag orkar inte riktigt hålla reda på när lagren fylls på och sitta och vara beredd så jag får det jag vill ha.

Kommentera

