Favoritprodukter – naglar

Jag använder nagellack dagligen och jag tycker om att ta hand om mina naglar så de håller sig fina utan att skiva sig, gå av eller liknande.

Nagelstärkare

Jag har en favorit som är helt överlägsen allt annat jag provat och det är OPI Natural Nail Strengthener.

OPI-Original-Natural-Nail-Strengthener

Jag har använt andra liknande produkter och de kan göra naglarna starka så de inte går av, men de skivar sig alltid. Med denna håller sig naglarna jätte fina och skivar sig inte alls lika lätt. De blir dessutom lagom starka och inte för hårda så de går av pga det. Jag använder detta varje gång jag lackar om naglarna som ett första steg i manikyren. Jag såg resultat snabbare än jag räknat med vilket också är positivt. Jag har använt liknande produkter från t ex Nailtek, Trind och Depend tidigare.

Baslack

Depend Foundation ridge filler är det jag använder mest (ovanpå OPI natural nail strengthener). Det ger naglarna en jämn fin yta och har dessutom lite pigment i sig som neutraliserar missfärgningar lite grann. Gillar den starkt och jag använder den mer än OPI ridge filler just för att den ger sån snygg finish på naglarna. Den kostar dessutom bara 99 kr och är lättillgänglig.

depend ridge filler

Överlack

Jag har använt samma i många år nu och jag har inte hittat något som är bättre. Det jag använder är Poshe top coat. Det är ganska tjockt men är ändå lättare att applicera än Seche Vite tycker jag. Det torkar inte heller lika snabbt i flaskan. Det torkar däremot på naglarna snabbt och ger en fin blank yta.  Jag köper stor refill flaska på Ebay, det blir mer ekonomiskt.

poshe top coat

Nagelolja etc.

CND Solar Oil är den jag använder just nu. Däremot kan jag inte säga att jag någonsin märkt någon större skillnad på olika nageloljor. Jag har även börjat att använda Parkers cocoa butter ovanpå oljan på kvällen. Jag tycker det gett bra effekt. Tror det bidrar till att binda oljan så den stannar kvar och verkligen gör nytta. Perfekt på kvällen!

De nagelfilar jag använder är från Tropical Shine och jag har skrivit om dem tidigare. De är helt överlägsna andra filar jag provat. Det känns att de är så fina så de inte skadar naglarna och jag har märkt att naglarna skivar sig mindre när jag använder dessa så jag måste verkligen rekommendera dem. Tyvärr finns de nog bara att få tag i via Ebay eller liknande.

tropical shine

 

Jag byter lack kanske 3 gånger i veckan. Ett tips för att de ska hålla sig fina och se snygga ut är att ta bort lacket noga och låta naglarna vila från lack nån gång ibland. För de blir missfärgade! Även om du använder baslack. För att det ska se mest perfekt ut så se till att alla naglar har samma längd och form. Det är viktigt. Det ger ett mer enhetligt intryck. Vilken form man föredrar är ju såklart olika men jag gillar en lite mer fyrkantig form än en oval. Det har också gjort att mina naglar håller sig bättre. Jag vill inte ha för långa naglar så jag måste ibland klippa ner dem till önskad längd. Då håller de sig också finare och mer hållbara. Kanske max 0.5 cm ovanför fingret. Använd inte naglarna som verktyg, var rädd om dem. Använd t ex handskar vid disk eller vid användning av rengöringsmedel. Använd vantar på vintern så händer och naglar inte blir för torra och använd handkräm varje dag.

Min favorit remover är den blå från Depend. Använder ingen annan. Den torkar ut naglarna lite men den är snabb och effektiv så jag gillar den ändå.

Ett svar till “Favoritprodukter – naglar

  1. Sminkan 12 maj 2013 kl. 3:54 e m

    Jag älskar OPI Natural Nail Strengthener! Den är så fantastiskt bra!

Kommentera

