Nyfiken på Cover FX Foundation – igen!

Trots att jag är nöjd med min Lancome Teint Idole Ultra och att färgen #005 är ganska perfekt match på mig så kan jag ändå inte låta bli att leta efter något som är ännu bättre!

Jag har tidigare läst om Cover FX men jag har aldrig kommit mig för att testa. Kanske för att den är svår att få tag på?

Jag skrev ett inlägg om detta märke redan för två år sen! Och ja – jag är fortfarande nyfiken!!

Cover FX finns på Sephora, men inte i Sverige vad jag kan se? Det finns i England (House of Fraser) och därifrån är det ju relativt enkelt att beställa (det går fort, ingen tull etc.). Det går även att beställa från Beauty Bay.

Den jag vill prova nu är den som heter Natural Finish Oil-free foundation. Den är vattenbaserad, ska vara täckande men ändå se naturlig ut på huden. Den är också hållbar och vattenresistent. Den finns i 24 nyanser. Frågan är ju då bara vilken man ska ta?

Det finns inte jätte mycket skrivet om märket eller just denna foundation, inte direkt några swatches eller annat. Det gör det ännu svårare att välja nyans!

Däremot kan jag ju gissa att jag troligtvis har den ljusaste av den neutrala (N10) eller den ljusaste av den mer rosatonade (P20). Jag tror även denna är en OK sommarfoundation eftersom den är hållbar och vattenresistent. Jag hoppas den håller bra även när det är varmt och man blir lite extra fet i huden. Det är ju oftast mitt problem sommartid. Jag hoppas även täckningen är hög eftersom det är mest det jag är ute efter. Något som täcker lite mer än min Teint Idole Ultra.

Får se om jag slår till och köper och provar.

2 svar till “Nyfiken på Cover FX Foundation – igen!

  1. Aidas MakeUp 23 april 2013 kl. 10:04 e m

    Jag har läst dina senaste inlägg om foundationnyfikenheter och du fick mig nyfiken på denna från Cover X fastän jag aldrig hört talas om den tidigare. Tänkte komma med ett litet tips som jag ännu inte skrivit om på bloggen. Isadora High Performande foundation är så värd att kolla in, jag lägger oftast en slant på foundations och är nästan lite anti-billigaversioner. Inte pga av priset egentligen men pga av jag aldrig har hittat en värdig – förrän nu. Be om ett prov i din färg nästa gång du är i stan, du kommer inte att ångra dig.

    • lulillan 1 maj 2013 kl. 3:28 e m

      Tack för tips! Jag köper sällan foundations som är lite billiga eftersom nyanserna alltid brukar vara helt fel för mig. Sen är min hud lite känslig och jag kan få finnar om det är fel innehåll. Men jag provar gärna alla sorter och jag hade länge en favorit foundation i Loreal True Match! Vore inte helt fel att hitta en som är billigare än min Lancome Teint idole för den kostar ändå lite för mycket tycker jag. Fast jag har ännu inte hittat något bättre så jag kör med den😉

Kommentera

