Nagellack Leighton Denny

Tidigare i år beställde jag två lack från Leighton Denny. Det var ett för mig nytt märke så det var roligt att prova dem. Jag fastnade för två nyanser.

leighton denny temptress

Den ena är Temptress från Dramatic collection (2012). Den beskrivs som: A red-black shot through with alluring ruby glitter.

Det finns snygga bilder här för den som vill se swatches.

Basen verkar vara mörkt lila, nästan åt svarta hållet med lila skimmer, med rosa/lila glitter i. Verkligen unikt och det var väl det jag fastnade för.

leighton denny coconutty

Den andra är Coconutty. Flaskbilden här ovan ser ju allt annat än spännande ut😉 Beskrivs som a shimmering chocolate shade.

Det som är intressant med detta lack är helt klart guldskimret. Kolla t ex här för bilder. Ett nude-lack i en perfekt ton men med det där lilla extra utan att bli ”too-much”.

Leighton Denny finns bl a att köpa på Bath & Unwind eller Beauty Bay. Normalpriset verkar ligga runt £11, men har man tur som jag hade nu så kan man fynda på rea.

Jag gillar verkligen formulan på dessa. De täcker fint och håller bra, inga problem med penseln utan det var lätt att lacka med. Tummen upp!

Kommentera

