Dölja ojämnheter i huden med foundation

Ett litet trick som jag inte testat själv, men jag förstår ändå hur det skulle kunna funka.

Problemet för mig är att det oftast ser OK ut när jag precis applicerat foundation. T ex om jag använder en primer för att dölja porer eller fina linjer. Sen efter bara någon timme så sjunker liksom allt ihop och där är dom igen porerna och linjerna! Jag har såklart även provat med hudvårdsprodukter för att minska porerna men det finns ju inget som är som magi direkt. De finns ju där även om vissa produkter får dem att se lite mindre ut. Linjerna går ju inte heller att trolla bort även om vissa produkter kanske framhäver dem lite mindre än andra.

Jag har inte själv just acne-ärr men jag har en del ojämnheter i huden och jag gillar inte riktigt strukturen på min hud.

Wayne tipsar om just krämfoundations och det är ju det som jag provat lite mer här sista tiden (Cinema Secrets speciellt). Första intrycket är väl att det kanske inte är det mest optimala för min fetare hudtyp men jag ska inte helt avfärda dem ännu. Passar säkert riktigt bra på en lite mer normal eller torr hudtyp. Jag har även en Kett krämfoundation här hemma men den är tyvärr i lite fel nyans för att jag ska kunna testa den fullt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=mLQiaO89IFc

Kommentera

