Maqpro Le Maquillage

Jag har länge varit nyfiken på att prova wax-baserad foundation. Främst efter att ha sett Gossmakeupartist på Youtube😉

Jag hade tänkt att prova märket Kett men jag tycker det känns lite dyrt och det är svårt med vilken nyans man ska ha. Sen trillade jag över Maqpro och där kan man köpa paletter med flera nyanser i samma. Det kändes som en bra lösning! Och ett perfekt sätt att prova på!

Är man nyfiken på märket kan det köpas hos Love Make up eller hos Precious about make up. Jag beställde från Pam och det gick riktigt snabbt att få hem det i brevlådan (fyra arbetsdagar).

Jag visste inte riktigt vilken palett jag skulle välja men efter lite funderingar så blev det den som är ihopsatt av Morag Ross. Det är totalt sex nyanser. Den kändes bred och användbar. Så här står det om nyanserna:

14 to be used like a touch éclat to give extra oomph under the eyes.
C1 is a lovely ivory pale shade, which doesn’t go grey if paling down an actor.
117 is simply the best shader in the business.  = mörkbrun
CR is an anti-red, which can also be mixed with any foundation to take down red tones. = något gröntonad
TL3 is a popular general beige tone.
And finally 124 just a great warm ivory colour.

Den bild som finns när man googlar etc. kan vara ganska missvisande. Där ser den mörkbruna nästan svart ut och en del toner ser väldigt rosa-aktiga ut.

Priset för denna palett är £27.50. Frakt till Sverige blev £9.75.

Det är ett par nyanser till jag skulle vilja ha och det är TL1 och TL2 som är beige nyanser som är lite ljusare än den TL3 som jag har i min palett. Sen är jag nyfiken på den som heter 1989 och 145. Fråga mig inte hur det här numreringssystemet fungerar för det har jag ingen aning om🙂

Det ska bli spännande att prova. Första intrycket är att de är ganska hårda i konsistensen. Vet inte alls hur de ‘reagerar’ på huden eller vad det blir för finish eller hållbarhet. Jag återkommer med en sån recension senare.

Någon som testat wax-baserad foundation? Maqpro eller något annat? Åsikter?!

LemaquillageMoragRoss
Den nedre till vänster är alltså mörkbrun och inte svart. De två övre till vänster är mer vanliga beige foundation nyanser och inte så ”rosa” som de ser ut på min skärm. Den högst upp till höger är lite mer grön-beige och ska täcka rött i huden. Den längst ner till höger är något rosa men inte alls så rosa som det ser ut. Detta är alltså något som är positivt och något jag var förberedd på när jag beställde.

2 svar till “Maqpro Le Maquillage

  1. Modestie 8 mars 2013 kl. 8:44 e m

    Jag använder ibland Joel Blascos vaxbaserade foundation (köper ifrånn USA) som de b.la sminkar ”hallåorna” med på TV4. Jag tycker att den täcker oerhört fint, man ser verkligen ut som en porslinsdocka med den på, däremot är det lite kruxigt med vax för oss som redan har en fetare hudtyp, för vaxet gör inte direkt hyn mindre fet😦 Jag får väldigt mycket glans vid näsan efter någon timme, så man får fästa rejält med löst puder och vara redo med blotting papers!

    • lulillan 19 mars 2013 kl. 5:17 e m

      Det är just det jag är lite rädd för. Än så länge har jag bara testat den som kortast här hemma och inte hårdtestat den ute en hel dag eller på jobbet etc. Det jag upplevde då var just att jag blev lätt blank i hyn. Jag pudrade inte jätte mycket ovanpå då för jag ville se hur den betedde sig ensam på huden. Jag gillar ändå finishen och att den smälter in i huden däremot tycker jag den liksom sjunker in i porer och linjer och det blir inte samma fina yta som med en silikonbaserad foundation t ex. Men jag måste prova mera för att riktigt kunna uttala mig. Blir nyfiken på Joel Blascos foundation, ska kolla upp den lite mer! Det är alltid kul att prova nytt😉 Och vem vet, med åldern kanske hyn blir lite mer torr (kan ju alltid hoppas)

Kommentera

