Testat: Fuktserum – Peter Thomas Roth Viz-1000

Så här på vintern blir min annars feta hudtyp lite torrare och jag sträcker mig oftast efter lite fetare hudkrämer för att lindra stramheten och det yttorra. Däremot är det aldrig rätt väg att gå för mig  för det slutar alltid med att jag får fler finnar och utslag. Det är inte fet kräm min hud behöver utan FUKT!

Efter att ha läst om detta serum på Skincity så bestämde jag mig för att prova. Jag har tidigare testat en del från Peter Thomas Roth och jag är mycket nöjd, inget undantag denna gång. Det är ett riktigt bra serum!

Detta serum passar alla hudtyper och det ger huden fukt utan att bli blank eller fet. Verkligen suveränt årets kallare månader!

Jag använder detta ihop med mina andra serum, så det blir ett extra steg i rutinen men det gör mig absolut ingenting. Helt klart värt det! Serumet är genomskinligt och lite som gel fast mer ”rinnigt”, kan man säga så? Det går snabbt in i huden och lämnar ingen läskig hinna eller gör huden fet. Det känns bara jätte bra!

Kommer i en liten pumpflaska på 30 ml och priset ligger runt 650 kr. Helt parfymfri vilket jag tycker är ett plus.

Kommentera

