Nya nagelfilar: Tropical Shine

Jag föredrar faktiskt vanliga filar. Glasfilar tycker jag inte gör någon skillnad, det tar för lång tid. Jag är för rastlös för att få det att funka som jag vill. Jag vill kunna fila ner naglarna utan att de skivar sig eller blir sköra och det ska inte ta för lång tid.

Jag läste om Tropical Shine filar hos Loodie Loodie Loodie och blev såklart nyfiken att testa själv. Hon har förresten en hel serie med jätte bra inlägg om just hur man filar sina naglar.

Det jag gillar med dessa är att man själv väljer hur fin/grov filen ska vara och att det står på filen så det är lätt att välja rätt fil för ändamålet. Här finns står det mer om de olika filarna som finns!

Jag köpte mina via Ebay och det är nog det enklaste sättet skulle jag tro.

tropical shine

Har ni någon annan favorit ni kan tipsa om?

*************************************************

UPDATE 2013-02-03

Jag har nu provat dessa filar och de är verkligen helt fantastiska! Den rosa är min nya kärlek! Den är helt perfekt!

Jag trodde nog inte det var så stor skillnad på nagelfilar om jag ska vara ärlig men dessa är helt amazing!

Synd att de är lite svåra att få tag i bara. Jag har köpt mina via Ebay så det är tyvärr mitt enda tips.

Kommentera

