Lite nya saker på önskelistan!

Det var ett tag sen nu jag kände något riktigt sug efter något nytt (förutom nagellack). Jag har produkter som jag tycker funkar OK för mig och jag har använt flera av dem under en längre tid.

Senast jag upptäckte en ny favorit var nog när jag gick från att använda Benefit Porefessional till att använda Too Faced Primed and poreless Pure. Jag gillar båda! Ändå använder jag oftast Too Faced just nu.

Hur som helst så har jag suttit och tittat på endel filmer hos Lisa idag. En jätte duktig makeup artist som gör bra videos med bra tips. Jag har även sett henne på TV i programmet Tio år yngre.

Då var det ett par produkter som fångade mitt intresse. Det ena var en foundation, Boujois Healthy Mix foundation. Jag hade ärligt talat aldrig ens hört talas om den. Det är en sån foundation som ska ge huden lite ”glow”. Jag är lite tveksam till den typen eftersom jag har fet hud och dessa ofta får mig att bli riktigt flottig. Däremot gillar jag om de är lite åt det hållet just på vintern när min hud är lite torrare. Och lite lagom glow är ju trevligt, det ger lyster och liv till huden. Den lovar dessutom att den ska hålla på huden i 16 timmar (inget mot min nuvarande Lancome Teint Idole Ultra med sina 24 timmar, men vem har foundation så länge ändå…?).

Den innehåller ”fruktterapi” (dåligt översatt) och ska ge huden fukt under åtta timmar. Denna låter huden andas och ska tydligen se väldigt naturlig ut på huden. Det är främst det jag är nyfiken för. Det är klart att man vill ha en foundation som ser naturlig ut. Speciellt dagar då man inte vill se så sminkad ut.

Jag har pigmentfläckar i ansiktet, gamla ärr från finnar och liknande. Min hud är inte sådär naturligt jämn och fin. Jag behöver något varje dag! Men ibland kanske man inte behöver full täckning utan man kanske ändå kan känna sig OK med lite mer naturlig look.

Problemet med denna är väl då hur man ska få tag på den?! Ebay is my guess…

En annan produkt som jag snubblat över någon gång tidigare är Bobby Brown Pot Rouge. Det är trevligt med krämrouge och speciellt på vintern när huden är torrare och man kanske inte vill ha så mycket puderprodukter i ansiktet. Dessa verkar trevliga! Dessa är dessutom användbara till både kinder och läppar! Priset är $25 och en dosa innehåller 3.8 ml. Powder Pink är den nyans jag blev lite sugen på.

En tredje produkt som jag varit sugen på tidigare men som jag nu blev lite påmind om är Vichy Dermablend. Det finns både foundation på tub och en foundation/concealer i stickform. Dessa är väldigt täckande och ser ut att göra underverk! Kolla bara Lisas film här där hon täcker akne. Problemet för mig har tidigare varit att jag inte tyckt att det finns någon färg som passar mig. Det är ganska dåligt utbud på nyanser! Och den ljusaste är ändå ganska mörk (om man är vit som ett lakan som jag).

En fjärde produkt är Une Sheer lips balm. Detta är väl den produkt som är enklast att få tag i. Une säljs på t ex Åhlens, Eleven och Lyko. Det jag gillar med detta är att det återfuktar läpparna och samtidigt ger dem lite färg. Det är 100% naturligt och ska inte innehålla några konstiga saker. Det innehåller 2g och kostar här i Sverige 159 kr. Den nyans jag vill prova heter S03. Det är samma som Lisa använde i sin video

Kommentera

