Testat: Dior Nude fluid foundation

Sist när jag var på Kicks och köpte min favorit mascara (Diorshow Blackout, vattenfast) så fick jag med ett prov på Diors foundation Nude. Jag har varit nyfiken på att prova den tidigare så det var kul att nu få chansen att testa.

Jag fick nyansen 020 som jag vid första anblick tänkte att den nog funkar för mig när jag har lite färg (dvs sommartid). Jag har tidigare provat ett puder från Dior och då hade jag nyansen 010 så det är nog mer min rätta färg.

Lätt täckande flytande foundation som förbättrar hudens kvalitet tack vare sitt innehåll av 100% naturliga aktiva ingredienser. Ger precis rätt täckning utan att maskera huden. Huden får mer fukt, blir jämnare och slätare. Pigmenten förbättrar ljusets spridning. Strålande naturlig finish. För en fräschare och piggare hud med naturlig lyster.

Jag jämförde den bredvid min Lancome Teint Idole Ultra i nyansen 010 och först såg det ut som om Dior var mycket mörkare, men när Lancome torkat in i huden så var det inte lika stor skillnad. Dior är lite lite mörkare men jag upplevde ändå att den höll samma nyans fast den torkade in i huden. Lancome ser ljusare ut först men blir mörkare när den torkar in. Jag upplever dem annars (på handen sådär lite snabbt) som ganska lika i konsistens, täckning m.m.

Innehållet är 30 ml och kostar 495 kr. Den är alltså lite dyrare än min vanliga favorit från Lancome som kostar 450 kr. Det är ändå ungefär samma prisklass ju.

Det lilla provet är ju inte tillräckligt för att hinna prova och känna hur det känns, men jag blir klart nyfiken att köpa mig en flaska! Och då i nyansen som är snäppet ljusare än denna (010).

Kommentera

