Testat: Pretty and Polished

Som jag skrivit om tidigare så har jag beställt lite nagellack från Etsy. Ett av de märken jag provat är Pretty and Polished.

Jag har testat två nyanser: Cheer Camp och Phat Camp. Dessa kommer båda från sommarkollektionen så det är inga nya lack.

Phat Camp är ett glitter top-lack med genomskinlig bas. Glittret är i lila, rosa och teal. Cheer camp är ett ljust rosa med glitter i lila och rosa. Det är så ljust att ovanpå vitt ser det nog vitt ut. Det går att ha det ensamt men jag kommer troligtvis ha det mest ovanpå ett annat lack för att få mer täckning. Jag gillar verkligen detta lack och blev kär första gången jag såg det🙂


Glittret i Phat camp är verkligen vackert! Det teal-färgade gör hela grejen för mig…


Till vänster ovanpå Zoya Lotus och till höger ensamt. Dålig bild men man ser ändå hur fint det blir. Jag lovar att göra ett inlägg med bara detta lack ovanpå olika färger också. Måste testa det på ett teal-färgat lack och ett rosa också.

Cheer Camp är sådär riktigt gulligt och flickigt. Helt ljuvligt!


Till vänster ensamt (två lager) och till höger ett lager ovanpå ett ljust rosa OPI-lack. Jag tror på att ha detta ovanpå ett mer täckande vitt eller ett rosa lack. Detta är lite lagom diskret så jag skulle nog ändå kunna tänka mig att ha det fast det är glitter🙂 Jag är ju annars inte mycket för att bära glitter ”till vardags”.

De är båda jätte fina! Ni som vill spana in lacken eller köpa egna kan göra det här!

Jag valde att köpa Phat camp i en mini-flaska och Cheer camp i fullstor flaska. Den är riktigt stor så man får mycket för pengarna! Den fullstora kostar 57 kr plus frakt (15 ml).

Kommentera

