Jämförelse mellanrosa lack

Jag har en del nagellack i ungefär liknande färg/nyans så jag tänkte jag skulle visa dem här. Kanske hjälper det någon! Det är inte så lätt att ta bra bilder nu i mörkret men dessa är tagna under lysrör.

Första bilden (från vänster) Essie Lion Around, Zoya Addison, Zoya Piper och Essie Innocent.

 

Andra bilden (från vänster) Zoya Mia, Orly Artificial Sweetener, Catrice Miss Piggy Reloaded, Essie Virgin Orchid.

Essie Lion around och Zoya Addison har samma nästan metallic finish och jag gillar dem båda. Lion Around är ljus så den ser nästan hudfärgad ut på mig även om något mer rosa. Addison är lite mörkare nästan lite åt bruna hållet i alla fall jämfört med dessa andra nyanser, även om jag kanske inte upplever den så annars. Piper är mer aprikosrosa och Innocent ser här nästan ungefär lika ut men de är mer olika i verkligheten.

Mia och Artificial sweetener är två andra favoriter. Mia är lite varmare i tonen men det är verkligen helt underbart! Artificial sweetener har jätte fint skimmer i sig som kanske inte kommer fram så mycket på just dessa bilder. Miss piggy reloaded var en sommarfavorit! Virgin Orchid har lite samma metallic finish som t ex Lion around men åt guldiga hållet istället för silvriga. Det är mer aprikost och jag vet inte riktigt om det passar mig jätte bra.

 

Kommentera

