Nagellacksfavorit – Orly!

Jag har börjat tycka om Orly mer och mer. Jag upplever att formulan är perfekt för mig, den är lätt och snygg att applicera. Det blir inte lika mycket kladd. Jag gillar korken som är lite gummiaktig. Den är skön att hålla i. Fina färger finns det också.

Några favoriter jag har nu kommer från Cool Romance Collection (vår 2012).


Den längst till vänster och den längst till höger är mina favoriter just nu. You’re blushing är en lila/grå ton som är jätte fin. Den varierar lite mellan grå och lila även om den mest är lila. Artificial sweetener är en fin rosa med lite skimmer i. Den är ganska neutral och inte för stark, men inte heller för ljus och ”tråkig”. Riktigt fin! Skimret syns kanske inte jätte mycket, men det finns ändå där och det gillar jag!

Dessa blir fina med två lager och de håller riktigt länge. Båda är såna nyanser som jag kan tänka mig ha resten av mitt liv.. haha! Underbara!

Orly finns att köpa på t ex Nelly eller Eleven, priset ca 135 kr. Jag har beställt mina via Ebay (som nästan alltid med nagellack). De finns även här för 105 kr. Kan tillägga att Orlys lack innehåller 18 ml vilket är något mer än de flesta andra lack (standard är väl 15 ml).

Kommentera

