Kicks rabatt foundation

Just nu har Kicks 20% rabatt på alla foundations från Lancome!

Min favoritfoundation är Lancome Teint Idole Ultra. Nu blir den din för 360 kr istället för 450 kr. Jag måste självklart fynda en ny eftersom min snart är slut i den nyans som jag använder just nu (010).

Denna håller hela dagen för mig med rätt primer (använder just nu Too Faced Primed and poreless Pure) och med lite puder ovanpå (Bare minerals mineral veil). Den har medel till medelhög täckning, precis lagom för mig. Den täcker det mesta jag behöver och jag använder normalt ingen concealer mer än under ögonen och om jag har nån riktigt envis finne. Den ger naturlig finish som varken är för glansig eller för matt.

Jag applicerar med en flat top kabuki eller nån av Sigmas borstar, duttar runt med snabba rörelser. Svirvlar inte och buffar inte in den i huden utan bara pressar in den i huden. Efteråt kan jag trycka in den lite extra med fingrarna för att ge ännu mer naturligt resultat. Sen applicerar jag puder på samma vis, trycker in det med en fluffig borste.

Jag är så nöjd med denna foundation och den fungerar även på mig som annars lätt kan få finnar/utslag av flytande foundations. Den känns inte heller tung eller jobbig på huden. Jag har skrivit om den tidigare och har även visat bilder, sök här på bloggen så kan ni se🙂


Här är de nyanser jag använder lite beroende på säsong och vilken färg jag har i ansiktet. Nu är det alltså 010 som är min perfekta nyans. Senare i höst blir det att blanda med 005 och i vinter när jag är som blekast använder jag bara 005. I somras när jag hade lite solbränna (mest efter BUS) så blandade jag 010 med 05. Jag tycker alla dessa är ganska neutrala i tonen, varken för gula eller rosa, vilket passar mig jätte bra. Om något så är de åt det beige hållet.

Kommentera

