Indie lack

Det verkar inte bara vara jag som är smått besatt av nagellack för tillfället, eller är det bara att jag uppmärksammar det mer nu när jag är intresserad? Jag vet inte! Men det dyker upp många sk. indielack på nätet. Många säljs via Etsy. Den som är mest känd är kanske Lynnderella? Även om hennes lack inte är tillgängliga för tillfället, hon säljer bara via Ebay om jag förstått det rätt och bara inom USA. Det är lite synd, men hennes lack har även blivit extremt dyra och jag undrar vem som egentligen vill betala så mycket för ett nagellack? En del köp nu-pris på $90! Helt otroligt!

Jag har i alla fall upptäckt en del andra märken på Etsy som är lite mer plånboksvänliga (även om de inte är jätte billiga de heller egentligen) men som också skickar till Sverige. Problemet är att en del bara öppnar sina shoppar ett kort tillfälle och sen säljer de slut nästan på en gång. Då gäller det att hänga med i svängarna om man vill norpa ett lack.

Jag har nu kommit över ett par lack i alla fall via just Etsy (en del finns även hos Llarowe).

En är Sonnetarium. Det finns flera fina nyanser, 9 ml kostar ca 41 kr enligt dagens kurs ($6). Frakt till Sverige går på 44 kr, men om man köper mer än ett lack går inte frakten på mer än 3.43 kr för nästa lack. Jag köpte två lack och det ena är Snowfall (ett vitt glitterlack) och det andra är Never Glow up (ett lack som lyser i mörkret, en fin turkos färg med glitter och skimmer). Jag såg dessa bilder och kunde inte motstå!  Här finns bilder på Snowfall också.

En annan är Pretty and Polished. Jag köpte Cheer camp och PHAT camp från denna shop. Full size lack kostar $8.50 (ca 58 kr) och frakt till Sverige går på $6 (ca 41 kr) för första lacket och sen $1 (ca 7 kr) för nästa. Dessa innehåller 15 ml så de är större flaskor. Cheer camp var ett sånt lack som jag blev helt KÄR i när jag såg det första gången. Då såg jag det hos Llarowe, men det var såklart slutsålt! En kväll surfade jag in på Etsy och där fanns ju lacket så jag slog till direkt! Samtidigt råkade jag se PHAT camp som är otroligt fint det också så jag tog det med. Det är ett glittrigt top coat med lila, rosa och teal glitter. Läckert! Verkligen fina färger och precis en kombination som jag gillar och fastnar för!

En tredje jag trillade över hos Sminkan är Contrary Polish. Säljs via bloggen (minilack) eller full size hos Llarowe. Jag ångrar mig lite att jag inte beställde Aruba också (en jätte fin tealfärgad med turkost/aqua glitter), men jag fick med Inky Fingers, Purple smoke och Desert fruit. Jag köpte dem för $10/styck och frakt på $8.50. Jag gillar det fina skimret i dessa, det är sådär ”lagom” så det funkar jätte bra även till vardags för mig. Inte för mycket glitter och ”krusidull”.

Jag köper gärna fina lack oavsett märke, för mig måste de inte vara galna eller super speciella. Hittar jag ett fint lack som jag gillar så vill jag ha det. Oavsett! Det vore kul att se mer indie märken här i Sverige, då slapp man kanske lite dyra fraktkostnader och inte heller lika lång leveranstid😉

Ser fram emot att prova alla dessa och återkommer med egna bilder vid tillfälle.

Kommentera

