DermaNail

Efter att ha läst om DermaNail hos Sminkan så blev jag ju väldigt nyfiken på att prova detta själv. Det går även att läsa mer här, om hur man gör, ingredienser m.m.

Jag köpte min på Ebay eftersom jag tror den är svår att få tag i på annat sätt? Tillsammans med den lilla flaskan DermaNail kom även en tub med Cutemol nagelbandskräm.

DermaNail ska appliceras vid nagelbandet på varje nagel två gånger dagligen. Händer och naglar ska vara rena och torra innan appliceringen. Efter det ska man inte tvätta händerna på minst en timme. Det är även bra att smörja in händerna med mjukgörande kräm (t ex Cutemol) efteråt.

Syftet är att göra naglarna starkare, att de inte skivar sig eller går av lika lätt. Det här är en process eller ”behandling” som tar lång tid. Det tar minst 8-16 veckor innan något resultat syns men det tar flera månader att se full effekt skulle jag säga. En nagel tar ganska lång tid på sig att växa ut helt från början. DermaNail ska även kunna få naglarna att växa snabbare. Mina växer inte jätte sakta och det är inget jag egentligen bryr mig så mycket om. För mig är det mer att jag vill att de ska hålla sig i en jämn fin längd utan att gå av eller skiva sig.

Jag har faktiskt inte börjat att använda min ännu för jag har varit lite stressad sista tiden. Detta är ju något man måste komma ihåg och få in som en daglig rutin för att det verkligen ska ge den effekt som det är tänkt.

Mina naglar är torra och skivar sig lätt. Speciellt så här när det blir kallare ute. Mina naglar är inte jätte mjuka men jag skulle inte säga att de är starka heller. Jag brukar använda baslack med stärkande effekt (T ex Nail Tek foundation II). De kan bli långa men de går lätt av och skivar sig. De är oftast i bättre skick på sommaren.

Jag slarvar oftast med nagelbandskräm, olja etc. Det blir mest att jag applicerar det när jag lackat om naglarna vilket kanske är ca var tredje dag eller så. Det är ingen daglig rutin, möjligtvis i perioder då jag får ett ryck och försöker skärpa mig lite grann. Jag försöker vara lite duktigare på vintern då mina händer blir väldigt torra och då även nagelbanden. Det är ju inte så snyggt.

Hur som helst, jag tänkte börjar med denna behandlingen idag! 22/9. Så runt 22/3 nästa år kan jag väl återkomma med en ordentlig recension. Märker jag någon som helst skillnad under tiden kommer jag uppdatera det här inlägget med det. Jag ska även försöka ta lite bilder.

 

Kommentera

