Favoritborste flytande foundation

Min absoluta favoritborste för flytande foundation är Flat top kabuki från Everyday minerals! Den ger en lite lättare mer naturlig applicering än t ex Sigmas borstar (även om jag gillar dem också). Men nu har min Everyday minerals borste gjort sitt så det var dags att beställa en ny!

Klarar mig inte utan den…🙂

Min första köpte jag på Tradera, men nu beställde jag direkt från Everyday minerals för $12.99 plus frakt. Jag passade även på att beställa sju st prover (gratis) och totalt med frakt blev det sen $18.58. Vad kan det bli 120 kr eller nåt sånt. Helt OK!

Jag har upplevt att borsten är av bra kvalitet, den är 100% cruelty free, syntetisk, supermjuk. Funkar både för flytande foundation (vilket är min favorit) och till puder.

2 svar till “Favoritborste flytande foundation

  1. Malin/BilboBlueEyes 14 december 2012 kl. 9:09 f m

    Kul att läsa lite om den här borsten.🙂 Har kikat lite på den, men fått fått för mig att den skulle ge mer tjock täckning. Jag har ganska torr hud så använder inte så mycket mineralpuder foundation, men har det då och då på sommaren. Har testat mig igenom ett par, men det blir helt klart Lily Lolo nästa sommar. Såg att du gillade den också. Gillade att du skrivit så mycket och ingående om de olika mineralpuder foundationerna och även visade lite färgprover. Swatches och dylikt är ju verkligen jättebra att hitta när man shoppar på nätet. Jag är själv lite dålig och skriva ut sånt i min blogg, men jag får ta och skärpa mig.😉

    • lulillan 16 december 2012 kl. 12:47 e m

      Vad kul att du uppskattar mina inlägg om diverse olika grejer🙂 Jag tycker själv det är svårt ibland med nyanser och formula just när man köper på nätet. Därför är det bra när man kan läsa sig till så mycket som möjligt innan köp. Jag gillar Lily Lolo ja, det enda jag är missnöjd med är hållbarheten på min lite fetare hudtyp. Den är också ganska torr och inte lika krämig som t ex Lucy minerals eller Bare minerals. Om du har väldigt torr hy kanske den känns för ”dammig” på huden. Det finns så mycket mineralfoundations så man måste nästan prova sig fram innan man hittar rätt. Det är mycket som ska stämma. Inte minst nyans och täckning också. För tillfället är jag tillbaka med Bare minerals men jag vet inte egentligen varför. Det finns många andra som är såå bra! Många verkar gilla Tikei också som är ett svenskt märke, inte så dyrt.
      Till mineralpuder gillar jag en mer fluffig borste som inte ger super täckning direkt utan när man kan bygga upp täckningen lite grann. Då kan man anpassa täckningen i olika delar i ansiktet. Men just för flytande foundation är denna borsten jätte bra.

Kommentera

