Ett par glitterlack

Ett par av mina nyare glitterlack som jag inte ännu hunnit testa så mycket. Jag ville se dem ”in action” så here goes….

Det är China Glaze Material Girl, Essence Circus confetti och Essence Glorious Aquarius.
För info så har jag köpt alla dessa på Ebay.

Som bas till dessa lack valde jag Essie Innocent, China Glaze Innocence och Color club Take me to your Chateau.
Color Club lacket är inte alls optimalt för detta, hade velat ha ett mer baby blått genomskinligt lack, mer jelly.
Ungefär som Innocence lacket (det i mitten) fast i en babyblå ton. Hade varit perfekt för detta.

Här har jag kladdat rejält, men försök att se förbi det är ni snälla😉

Först är det två lager av varje underlack med ett lager glitterlack ovanpå.


Överst är det Essie Innocent med China Glaze Material Girl och jag gillar hur dessa båda lack ser ut tillsammans. De passar verkligen. Jag tror även att t ex Demure vixen eller Lady Like skulle kunna funka på samma sätt.

I mitten är det China Glaze Innocence med Essence circus confetti ovanpå. Det här glittret är kul! Det passar till många olika färger så det behöver absolut inte vara babyrosa. Tror det gör sig snyggt på ett mellanblått lack eller teal-färgat. Eller varför inte grått?

Längst ned är det Color club lacket som jag inte alls kommer överens med. Det ger tipp-ex känsla fast ljusblått istället för vitt. Det ser faktiskt bättre ut på bilden än i verkligheten. Glitterlacket från Essence däremot är riktigt fint. Det passar på ljusblått men skulle även kunna funka med andra färger.

Jag nöjde mig inte riktigt där, jag ville testa göra sandwich av de två sista lacken. Har sett många andra som gjort liknande så jag ville prova! Tycker det blir riktigt snyggt! Det blir lite softare, mer diskret kanske så det funkar även till vardags om man så vill. Glittret blir mer dämpat.


På mitten lacket målade jag bara ytterligare ett lager med samma lack som jag hade under (China Glaze Innocence). Däremot visste jag att det inte skulle funka att göra på samma sätt med det blå Color Club lacket så där tog jag ett mjölkigt vitt lack och målade ovanpå istället. För den som är nyfiken valde jag OPI Time less is more. Det hade nog varit bättre med ett babyblått eller så skulle jag målat ytterligare ett lager med Time less is more. Då hade glittret dolts ännu lite till.

Jag gillar det! Även om jag själv nog skulle bära detta mer till festligare tillfällen. Tänk ett litet flickkalas med rosa confetti-naglar🙂

Det översta däremot skulle jag nog kunna ha när som helst. Det går ju att bara ha glittret på en del av nageln också så blir det inte lika glittrigt men piffar ändå till det lite mer än att inte ha nåt glitter alls.

 

Kommentera

