Vita lack med skimmer

Jag har ett par vita lack med lite olika skimmer i. Tänkte jag skulle visa er dem bredvid varandra så skillnaden syns. De är väldigt olika så det är ingen risk för att något är det andra likt.

Zoya Gaia, China Glaze White Cap, China Glaze Frosty och China Glaze the ten man (som eg är silver men jag tyckte ändå det kunde få vara med här).

Jag har tidigare nämnt att jag har lite svårt för lack som har guld skimmer/glitter i sig eftersom det ger lacket en gul känsla och det brukar oftast inte tilltala mig. Jag gör allt för att slippa se mina naglar gula (vilket jag förknippar med missfärgade naglar). Däremot finns det gånger  då det faktiskt funkar.


Från vänster: Zoya Gaia, China Glaze White Cap, China Glaze Frosty, China Glaze the ten man

Zoya Gaia är ett sånt tillfälle! Det är ett fantastiskt lack som är vitt men med guld skimmer. Det är väldigt unikt i mina ögon och jag gillar det skarpt. Däremot är appliceringen sådär… jag har lite svårt att få det jämnt och det krävs en hel del lager. Det kan kanske bero på mitt underlack. Jag måste prova nåt annat.

White Cap är väldigt speciellt och för mig funkar det bäst att ha ovanpå andra lack. Det här är ett sånt som jag gillar men som jag ändå inte tycker ser så fint ut på mig, just pga guldskimret. Jag vill så gärna tycka om det och i flaskan är det fantastiskt! Det kan säkert funka ihop med rätt lack!

Frosty. Ett vitt frostigt lack. Det kanske inte är något som jag tänker att ”wow det är något jag måste ha” men jag tycker ändå det är fint. Trots att det är frostigt. Det ser fräscht ut mot solbrända händer. I mina ögon är det bättre än tipp-ex vitt. Det är snyggt att göra franska tippar med Frosty. Det blir lite roligare än vanliga vita. Påminner om snö…

The Ten man är som Frosty fast mer silvrigt. Det är jätte fint! Även det funkar fint att göra tippar med.

Kommentera

