Grå lack – jämförelser

Är det bara jag eller tycker ni också det är lite roligt med såna här inlägg där olika lack jämförs med varandra? Jag tycker det är svårt att bara titta i flaskan för ibland blir det inte riktigt samma färg när det väl kommer på nageln och torkar. Det här gör jag främst för min egen skull så jag ska komma ihåg hur lacken ser ut, och kanske kan någon annan vara hjälpt av det också?

Den här gången tänkte jag visa tre grå lack jag har i min samling. Det är ingen risk att de är likadana alls, men jag ville se hur stor skillnad det är mellan dem och vilket jag gillar bäst när jag ser dem bredvid varandra.


Från vänster: Pelican Grey, Wild Orchid, Recycle

Två av dessa har det där lite hemliga skimret i sig som jag älskar! Det är också därför de båda är mina favoriter. Är mycket nöjd att jag hittat både ett ljust grått och ett lite mörkare grått lack som jag gillar så mycket. Grå är annars svårt för en del är för gröna i tonen eller för blå. Dessa är lagom neutrala för att de ska funka för mig. Wild orchid har ju ganska synligt skimmer förresten, men det är ändå tillräckligt diskret för att funka hur bra som helst till vardags. Det är nog ganska blått i tonen när jag tänker efter, men det är ändå tydligt grått på naglarna. Det är ingen tvekan om att det är grått alltså.

Recycle är en snygg bas för stämpling av andra ljusare grå/silver lack! Det är ett ”lagom” grått, inte för mörkt så det ser svart ut.

Både Pelican Grey och Wild orchid har jag sett på ICA Maxi så ibland går det att göra fynd även där om man har tur. Det är så klart olika i olika butiker vad det har för sortiment.

2 svar till “Grå lack – jämförelser

  1. Marie 27 augusti 2012 kl. 10:05 e m

    Hej läste ett inlägg om exuvianceprodukter du jöpte 2011 du hade fått tag på rengöringen som heter antibacterial moisturising cleanser trodde inte den fanns i sverige köpte du det på salong eller över nätet?

Kommentera

