Nude lack – jämförelser

Jag har två nudelack som i flaskan ser ut att vara ganska lika varandra. Det ena är den mörkare delen i Essence duo-lack My best nude friends and me och det andra är Catrice Same seine but different. Det jag gillar i ett nude-lack är att det ska vara helt neutralt. Det ska inte vara för gult, framför allt inte för gult. Det ska inte heller vara för grått så det ger mig fingrar som ser ut att jag förfrusit fingrarna. Inte för mörkt så det blir brunt (ser smutsigt ut på mig).

När jag hittade Essence duon så visste jag att det var helt perfekt, men eftersom det är lite svårt att få tag i så ville jag gärna hitta något annat som är likt det. Jag såg bilder på Catrice lack och valde att beställa det när jag såg det på Ebay. Catrice lack är inte heller jätte lätta att få tag i men jag tänkte att det är i alla fall en större flaska.

De har båda lite fint skimmer i sig även om det inte syns jätte mycket. Jag gillar det!

När de väl kommer på nageln så visar det sig att Essence lacket är ganska mycket mörkare än vad Catrice är. Jag gillar dem dock båda två och jag har svårt att faktiskt välja en favorit. Det lutar nog ändå åt att jag gillar det lite mörkare Essence lacket bäst. Det har så otroligt fint skimmer och det syns på sista bilden.

Jag tycker båda fungerar ihop med min hudton och det är viktigt. De är nog lite kalla i nyansen och inte så gula, det är nog det som gör det! Nu är det jätte svårt att visa nyanser så här på en dataskärm för det beror helt på vem det är som tittar hur färgerna framställs (skärmar är olika). Sen skiftar de ju lite beroende på i vilket ljus man fotar i. Jag försöker ändå visa bilder där jag tycker färgerna mest kommer till sin rätta. Här är det den sista bilden som är bäst. Den ovan är lite mer i skugga.

Denna finish är den jag gillar allra bäst. Lite ”hemligt” skimmer sådär som syns lite extra i solen. Bäst gillar jag när det går ton i ton med lacket men det kan även vara kul när det är nån annan färg. Däremot har jag lite svårt för grönt skimmer (undrar varför…?) och ofta blir guld skimmer så gult på mig så mina naglar känns smutsiga. Men det är nog bara jag som tänker så…

2 svar till “Nude lack – jämförelser

  1. Myra 16 november 2012 kl. 10:49 e m

    Var hittade du essence- och catrice-lacken? Någon hemsida eller?🙂

    • lulillan 17 november 2012 kl. 9:47 f m

      Ebay! Det är enklast att hitta där tycker jag. Även om det kan vara svårt även där. Testa annars tyska Ebay (ebay.de) för där har jag lyckats fynda ibland!🙂

Kommentera

