Rött nagellack

Jag är ju lite feg med färg på naglarna, även om jag blivit bättre. Jag har ju ett stort intresse för just nagellack och jag äger en hel del nu faktiskt. I alla möjliga färger.

Jag tycker det är väldigt snyggt med klassiskt röda naglar men jag äger inget riktigt bra rött nagellack. Det finns ett par som jag spanat in som jag nog gärna skulle vilja prova. Eftersom jag inte bär rött nagellack jätte ofta (har nog aldrig hänt?) så vill jag inte köpa för många utan jag tänkte välja ut ett eller två till att börja med för att sen känna mig för.
Har ni något favorit nagellack i neutral röd ton, varken för ljust eller för mörkt? Alltså sådär lagom rött. Tips mottages gärna!

Här är ett par av dem jag spanat in senaste tiden.

OPI Danke-shiny Red

OPI Smitten with mittens

OPI Vodka and Caviar

Zoya Elisa


Detta är OPI Danke-Shiny Red och det ser ut att vara perfekt. Det ingår i höstkollektionen 2012 så det är ett nytt lack och då vet man ju att det är lite lättare att få tag i. Jag tror Zoya Elisa är ganska exakt likadant, så man behöver inte ha dem båda.

Tex OPI Smitten with mittens som är ett mer glittrigt rött lack, kommer från Holiday Wishes collection 2009 så det är lite svårare att få tag i (även om det inte är omöjligt) och det är även lite dyrare då. Det är riktigt läckert som det ser ut på bilder och det skulle jag gärna se på mina naglar i jul. Just glittrigt rött förknippar jag mer med julen. Vanligt rött lack tycker jag man kan ha när som helst, det är klassiskt och funkar alltid.🙂

Så här när hösten närmar sig så tycker jag annars det är kul med lite mer dämpade färger. Tex grå/mauve/lila och även teal/blå/grön. Däremot har jag svårt för gula/orange/roströda/bruna lack. Även fast jag har ganska varm hudton, eller egentligen mer neutral, så tycker jag att det ser lite smutsigt ut på mig. Kanske att det skulle funka OK nu när jag har lite solbrända händer men det är inte färger som tilltalar mig. Jag tycker det verkar som om flera av höstkollektionerna i år är väldigt lika varandra.

Kommentera

